×

ترکیب طراحی و احساس و کارایی

ما با استفاده از اسباب خانه، منازل خود را چیدمان میکنیم و سبک خود را بیان میکنیم و حتی شاید یک جلوه بصری ایجاد کنیم. اما درباره یک میز یا مبل تنها به ظاهر آن توجه نمیکنیم بلکه احساس و عملکرد نیز نقش مهمی را ایفا میکنند. چالش اصلی این است که هر سه عامل ذکر شده در ترکیب مثلا یک میز قرار بگیرند. دانشجوی کارشناسی ارشد Tim Zuff در دانشگاه Folkwang برای پروژه خود میزی را طراحی کرد که با کشیدن دست بر روی آن، روشن میشود. این طراح جوان در زمان تحصیل خود همیشه این ایده را داشته است: " بخش مورد علاقه من همیشه بر روی لامسه و تعامل تمرکز داشته است." وی اخیرا با "گروه طراحی و تعامل " دانشگاه Siegen همکاری داشته است.

او درک خود از سطوح لمسی را زمانیکه به عنوان دستیار محقق در زمینه پژوهش مواد در موسسه فناوری های انرژی، ایمنی و زیست محیطی Fraunhofer فعالیت میکرد، گسترش داد. 
او میگوید: " من همیشه مشتاق بودم که چگونه یک طراح میتواند از طریق کیفیت مواد و پوشش کامل سطوح بر روی موضوع " لمس" تمرکز کند."
بر روی هم رفته، برای لذت بردن از یک تجربه لامسه عالی، فرد باید دست هایش را برروی سطح حرکت دهد. اگر دست آن فرد حرکتی نکند، او قادر به درک احساس سطح نخواهد بود.
Zum Hoff مایل بود تا عملکردی را بوجود آورد که باعث تجربه لمسی شود. این طراح میگوید: انگیزه روانشناختی در پشت این طراحی، مواد با کیفیت بالا بود که اساس درک آن محصول را بوجود می آورند و پس از آن تاثیر قدرتمندی بر روی چگونگی تجربه یک محصول خواهند داشت. زیرا طراحی تعامل کاربری بسیار حائز اهمیت است به همین علت Zum Hoff تصمیم گرفت تا از روکش های گردویی بسیار زیبا استفاده کند.
دانه های طبیعی چوب با طراحی خطی تکه ها در تضاد است در حالیکه رنگ آن در هماهنگی با افکت های روشنایی آن میباشد. سیستم کنترل روشنایی در نظر گرفته شده به این علت است تا کاربر را تشویق کند سریعا روکش را لمس کند و به این ترتیب اشیا را روشن کند و آنها را به زندگی بیاورد. از سوی دیگر تجربه دل انگیزی در زمان روشن و خاموش کردن نور وجود دارد. نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی آلمان imm فرصتی بسیار مناسب برای یافتن خلاقیت هایی شگفت انگیز در زمینه طراحی داخلی و مبلمان میباشد.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است