×

رکوردزنی صنعت نمایشگاهی در سال 2018

مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه اعلام کرد:
رکوردزنی صنعت نمایشگاهی در سال 2018
گزارش شاخص مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه (CEIR) در سال 2016، نقطه اوج جدیدی را برای صنعت نمایشگاهی جهان در سال 2018 پیش‌بینی کرده است.
شاخص CEIR، صنعت نمایشگاه سال 2015 را تحلیل و چشم‌انداز سه سال آینده را ترسیم می‌کند. درواقع با وجود بدبینی گسترده و کاهش سرعت فعالیت در طول سه ماهه چهارم سال 2015 اقتصاد امریکا توانس نشانه‌های قابل توجهی از رشد و نمو در حوزه نمایشگاهی را به عرصه نمایش بگذارد.
البته بخشی از این نقاط قوت با کاهش روند توسعه انرژی و صادرات خالص که برای دستیابی به نرخ رشد 2،4 درصدی تولید ناخالص داخلی مورد نیاز بود، خنثی شد. با توجه به طرح فعلی CEIR، رشد صنعت  نمایشگاهی در  سال 2016 تا حدودی مشابه، یا شاید کمی ضعیف‌تر از سال گذشته است. البته این طرح پیش‌بینی می‌کند، در صورتی‌که تفاوت معناداری در میزان واردات و صادرات این کشور دیده شود، روند روبه‌رشد این صنعت تا سال 2018 شتاب بیشتری می‌گیرد.
این گزارش خاطر نشان می‌کند، تا به امروز هزینه‌های دولتی کمک کمی به رشد این صنعت کرده است. بنابراین باید برای رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی به رشد تولید ناخالص داخلی در چند سال آینده توسط بخش مصرف‌کننده و کسب و کارهای خصوصی امید داشت. در نهایت با ثبات سرمایه‌تگذاری در انرژی و صادرات خالص می‌توان رونقی در نمایشگاه‌ها ایجاد کرد.
بخش‌های پیشرو صنعت نمایشگاهی شامل، ماشین‌آلات سنگی ساختمان‌سازی (ID) و تعمیرات سازه‌های ساختمانی (HM) است که هر دو جهش‌های خوب اقتصادی را در این حوزه تجربه کرده‌اند. این در حالی است که بخش دولتی (GV) نسبت به این دو بخش به دلیل کمبود بودجه، به ویژه برای آموزش، آموزش و پرورش و سفر از رشد کمتری برخوردار است.
آلن شاوه، اقتصادداد ارشد موسسه جهانی مشاوره اقتصادی در این زمینه می‌گوید: رشد اقتصادی و شغلی باید به تحریک و توسعه صنعت نمنایشگاه بینجامدو با این حال، به دلیل ارتباط رشد بخش‌های ID , HM  با اصول اقتصاد کلان، می‌توان گفت که رشد این بخش‌ها رخ داده است. با همه این تفاسیر هنوز شاخص کلی CEIR به میزان 0,1 درصد بالاتر از تولید ناخالص داخلی است.
این گزارش نشان از رشد 2،7 درصدی در سال 2017 و 3 درصدی در سال 2018 دراد. البته این مهم با تقویت اقتصاد تسریع خوهد شد. این عملکر نشان‌دهنده سریع‌ترین نرخ رشد پایدار در تاریخ شاخص CEIR است. بنابراین انتظار می‌رود در سال 2018، شاخص کلی صنعت نمایشگاهی به بالاتر از نقطه اوج قبلی خود در سال 2007 که حدود 3،5 درصد بود، صعود کند. البته از بخش‌های مورد توجه در این گزارش می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با وجود سقوط قیمت نفت و مواد خام، نمایشگاه‌های این بخش در سال 2015 با رشد روبه‌رو شدند. درواقع امکان دارد تأثیرات گسترده و مخرب ناشی از سقوط قیمت نفت بر صنعت نمایشگاهی در سال 2016 نمایان شود. از این‌رو، به روزرسانی پیش‌بینی شاخص CEIR  در کنفرانس پیش‌بینی CEIR  که در روزهای چهاردهم و پانزدهم سپتامبر 2016 در ساختمان و مرکز تجارت بین‌الملل رونالد ریگن در واشنگتن برگزار شد، ارائه شد.
برایان کیسی، رئیس CEIR در این رابطه توضیح داد: این ششمنی نکنفرانس پیس‌بینی سالانه ما بود و ما برای به اشتراک‌گذاشتن اطلاعات جدید و دیدگاه‌هایی که مدیران صنعتی بر آن‌ها تکیه دارند، مشتاق بودیم.


منبع: EXHIBTION
 
 

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است