×

شهر هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و هشتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپاست. جمعیت این شهر بیش از 1.7 میلیون نفر می باشد که در منطقه شهری هامبورگ بیش از 5.1 میلیون نفرشهروند دارد. این شهر از لحاظ جذب توریست روند رو به رشد سریعی دارد و در رتبه بندی شهرهای قابل زندگی جهان، در رتبه هجدهم قرار گرفت.
هامبورگ از قطبهای مهم آموزشی، تحقیقاتی و علمی اروپاست که چندین دانشگاه و موسسه را شامل می شود. این شهر لنگرگاهی برای هنرمندان تازه ورود محسوب می شود که به جنبش ها جان می بخشند و راه را برای بسیاری از گروه های موسیقی هموار کرده است. هامبورگ همچنین برای تئاترهای گوناگون و نمایش های موزیکال مختلف، شناخته شده است. هامبورگ سالانه میزبان نمایشگاه های مهم و معتبری از جمله نمایشگاه سنگ های معدنی و نمایشگاه گلف اشاره کرد.
این شهر آب و هوای اقیانوسی دارد که از نزدیکی به ساحل و توده های هوایی دریایی سرجشمه گرفته از اقیانوس اطلس تاثیر می گیرد. تالاب های نزدیک هم از آب و هوای معتدل دریایی برخوردار هستند. ریزش برف هم در دهه های اخیر بسیار تغییر کرده است در حالیکه در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 بارش سنگین برف را شاهد بود، در زمستانهای سال های اخیر، سرما و ریزش برف بسیار کمتر را تجربه می کند. گرمترین ماه ها در این شهر، ژوئن، جولای و آگوست هستند که میانگین دمایی 20.1 تا 22.5 را دارند و سردترین ماه های سال، دسامبر، ژانویه و فوریه هستند که دمایی میان 0.3- تا 1 را دارند. هامبورگ ساختمان های معماری قابل توجهی در طیف گسترده ای از اشکال و تعداد کمی آسمان خراش است. کلیساها از جمله جاذبه های مهم این شهرهستند که از بین آنها می توان به سنت نیکولاس اشاره کرد که در قرن نوزدهم، بلندترین ساختمان جهان بود.
هامبورگ دارای بیش از 40 تئاتر، 60 موزه و 100 محل برگزاری رویداد های موسیقی و کلوپ ها می باشد. سیستم آموزشی هامبورگ توسط وزارت مدارس و آموزش فنی و حرفه ای اداره میشود. این سیستم حدودا 160000 دانش آموز در 245 مدرسه ابتدایی و 195 مدرسه راهنمایی در سال 2006 داشته است و 33 کتابخانه عمومی در این شهر واقع شده است. این شهر دارای 17 دانشگاه و 70000 دانشجو می باشد.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است