×

نگاهی به ساختار صنعت نمایشگاهی آلمان

نگاهی به ساختار صنعت نمایشگاهی آلمان
در صنعت نمایشگاهی جهان، المان را یرآمد همه کشورها می‌دانند. برگزاری صدها نمایشگاه با حضور میلیون‌ها مشارکت‌کننده و بازدیدکننده از سراسر دنیا در بیش از 25 مرکز نمایشگاهی این کشور در کناز کسب سالانه چند میلیارد یورو درآمد از جمله دلایل شهرت آلمان در حوزه صنعت نمایشگاهی به شمار می‌رود. در این‌جا به طور مختصر به معرفی کلی ساختار صنعت نمایشگاهی آلمان می‌پردازیم.
گردش مالی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تجاری آلمان، سالانه حدود 3 میلیارد یورو است. از نظر مالی، 5 شرکت از 10 شرکت نمایشگاه تجاری برتر جهان در آلمان قرار دارند. بنابراین می‌توان گفت، صنعت نمایشگاه تجاری آلمان – در مقیاس بین‌المللی – یکی از صنایع خدماتی پیشرو است. به طور کلی حدود 100 نمایشگاه و موسسه نمایشگاهی در آلمان فعالیت می‌کنند که حدود 40 موسسه از آن‌ها در صحنه نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی حضور دارند.و از سوی دیگر برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تجاری که عضو ؟ (انجمن صنعت نمایشگاه تجاری آلمان) هستند بیش از 26 نمایشگاه تجاری خود را در مناطق مهم و در حال توسعه خارجی، به ویژه در آسیا، شمال و جنوب امریکا، به خوبی کیفیت برگزاری نمایگشاه در شرق  اروپا برگزار می‌کنند.
صنعت برگزاری نمایشگاه
طبق آمارهای منتشرشده، حدود 59 هزار شرکت آلمانی به عنوان غرفه‌دار در بخش نمایشگاه‌های این کشور فعالیت دارند. از این تعداد، 52 درصد در تولید، 24 درصد در ارائه خدمات و 19 درصد در تجارت حضور دارند. باید خاطر نشان کرد، در میان شرکت‌های برگزاکننده نمایشگاه‌های تجاری، شرکت‌های کوچک و متوسط از تعداد بالاتری برخوردارند. همچنین در رابطه با تعداد کارکنان حدود 52 درصد شرکت‌ها، کمتر از 50 نفر نیروی کار دارند. این در حالی است که تنها 35 درصد از شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاه تجاری، بیش از 500 کارمند در اختیار دارند. از سویی، بدیهای است میزان گردش مای را می‌توان ملاکی برای کوچک و متوسط یا بزرگ‌بودن شرکت حضوریافته در نمایشگاه در نظر گرفت. از این‌رو طبق آمارها، 39 درصد از شرکت‌ها دارای گردش مالی کمتر از 2،5 میلیون یورو و بیش از 38 درصد آن‌ها بین 3 تا 50 میلیون یورو در سال هستند.
بازدیدکنندگان
در نمایشگاه‌های تجاری آلمان، 17 درصد بازدیدکنندگان را مدیران ارشد شرکت‌هایی با بیش از 10000 کارمند تشکیل می‌دهند این در حالی است که 54 درصد مابقی بازدیدکنندگان تجاری از شرکت‌هایی با کمتر از 100 کارمند می‌ایند. سهم مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و یا بازرگانان خود اشتغال در میان بازدیدکنندگان تجاری 30 درصد، و در میان بازدیدکنندگان خارجی حتی بیش از 48 درصد است. همچنین سهم بازدیدکنندگانی که قدرت تصمیم‌گیری دارند، نزدیک به 61 درصد از کل بازدیدکنندگان است. البته جالب است بدانید، بازدیدکنندگان خارجی قدرت تصمیم‌گیری بالاتر از متوسط دارند.
شرکت‌های خدماتی
همان‌طور که می‌دانید، برگزاری نمایشگاه زحمات زیادی دارد و بدون مشارکت تعداد زیادی از شرکت‌های خدماتی رسیدن به بهترین موفقیت ممکن برای یک نمایشگاه تجاری امکان‌پذیر نیست. بنابراین فهرست طولانی از شرکت‌هایی که در برگزاری یک نمایشگاه کمک می‌کنند، وجود دارد. در این میان، شرکت‌های ساختمانی در ردیف‌های بالای فهرست قرار دارند و به دنبال آن‌ها اسم طراحان، متخصصان رویداد و مشاوران، همچنینن شرکت‌های حمل و نقل، ارائه‌دهندگان آموزش پرسنل غرفه و همچنین پذیرایی و هتل‌ها به چشم می‌خورد.
به طور مثال، شرکت‌های ساخت و ساز غرفه که در انجمن تجاری ؟ عضو هستند، گردش مالی کلی 2 میلیارد یورو را ز برگزاری‌های نمایشگاهی ثبت کرده‌اند.
 

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است