×

آشنایی با جشن آب تایلند

جشن آب تایلند یکی از مفرح ترین و محبوب ترین جشن های تایلند است که هر ساله در این کشور برگزار می شود. مردم این کشور باور دارند که پاشیدن آب به روی هم در این جشن، باعث خوش یمنی برای آنها می شود. این جشن هر ساله با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود. اگر شما هم دوست دارید در این جشن حضور داشته باشید، می توانید با تورهای تایلند به این کشور بروید و در این جشن زیبا شرکت کنید. برای آشنایی با جشن آب تایلند با این مقاله همراه شوید. قیمت تور جشن آب تایلند را از ما بخواهید.

جشن آب تایلند

جشن آب تایلند 2019  یک فستیوال و جشن محبوب در تایلند است که هر ساله به مدت 3 روز در اکثر شهرهای کشور تایلند برگزار می شود. جشن آب تایلند در سیزدهم تا پانزدهم ماه آوریل برگزار می شود که هوا گرم است. در جشن آب تایلند، همه خانواده ها دور هم جمع می شوند و بر روی دست بزرگترهای خویش، آب های معطری به منظور احترام گذاشتن به آنها می پاشند و برای خوشبختی جلوی بزرگترها دعا می خوانند. هنگام بعد از ظهر نیز به شستن بودا و احترام گذاشتن به آن می گذرانند. سپس به خیابان ها می آیند و در 3 روز به یکدیگر آب می پاشند و لذت می بردند.

در طول جشن آب تایلند ، تمام مراکز اداری، بانک ها، مغازه ها و رستوران های شهر بسته است تا همه مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند، فقط فروشگاه های بزرگ شهر، برای خدمت رسانی به مردم در این 3 روز باز هستند. آب در کشور تایلند نماد خوشبختی و پاکی و دوری از از بدشانسی ها است. آنها اعتقاد دارند که با آب پاشیدن به روی هم، بدشانسی های سال گذشته را می شویند و می توانند سال نو را بدون هیچ گونه بدی و بدشانسی آغاز نمایند.

جشن آب تایلند

جشن آب تایلند در چه شهرهایی برگزار می شود؟

همان گونه که گفته شد جشن آب تایلند در اکثر شهرهای تایلند برگزار می شود، اما شهرهای بانکوک، پاتایا، پوکت و ساموئی هر سال میزبان برگزاری این جشن هستند. جشن آب تایلند در بانکوک از سایر شهرها مفصل تر انجام می شود. در شهر بانکوک این مراسم در خیابان های خوی آسان و سیلوم برگزار می شود. در برخی هتل های تایلند نیز بلیط جسن استخر به فروش می رسد و در هتل جشن، رقص و آواز نیز برپا می شود.

نکاتی درباره جشن آب تایلند 

اگر قصد شرکت در جشن آب تایلند را دارید بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. همان گونه که گفته شد، این جشن علاوه بر ویژگی های سرگرمی و تفریح آن، در آن به مراسمات مذهبی نیز توجه خاصی می شود. پس بهتر است به فقرا نیز در این روز کمک نمایید و به معابد نیز سری بزنید. از پوشیدن صندل های لیز خودداری کنید تا آسیب نبینید. همچنین بهتر است مراقب افراد سالخورده و کودکان باشید تا حادثه ای برای آنها رخ ندهد.

سعی کنید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید زیرا این روزها خیابان ها خیلی شلوغ هستند و احتمال تصادف نیز بالا است. در برخورد با مردم تایلند دوستانه رفتار کنید و سال خوبی را برای آنها آرزو نمایید. در جشن آب تایلند  لبخند بزنید و سعی کنید خوش بگذرانید و از پاشیدن آب یخ بر روی دیگران خودداری نمایید. بهتر است وسایل گران قیمت خود را همراه نداشته باشید و با لباسی راحت در این جشن شرکت نمایید. همچنین از بردن کارت های الکترونیکی همراه خود خودداری نمایید زیرا این کارت ها در برخورد با آب دچار خرابی خواهند شد و ممکن است کارت شما بسوزد. نکته دیگر این است که چون در این روز همه بر روی هم آب می پاشند از پاشیدن آب توسط غریبه ها بر روی شما، ناراحت نشوید و سعی کنید خوش بگذرانید.

جشن آب تایلند 2019

در جشن آب تایلند از چه وسایلی استفاده می شود

در این جشن، بسیاری از افراد برای پاشیدن آب بر روی هم از سطل های آب، شلنگ و تفنگ های آبپاش استفاده می کنند. شلنگ هایی که در این روز استفاده می شود بسیار پر قدرت هستند و در صورت مشاهده آنها توسط پلیس، ضبط می شوند. یکی دیگر از چیزهایی که در این روز استفاده می شود، مخلوط پودر تالک و آب است که رنگی سفید دارد و بسیاری از کارکنان کافه ها از این مخلوط استفاده می کنند . البته این مخلوط کمی خطرناک است و باید مواظب باشید که داخل چشم نرود. معمولا در قسمت های مختلف شهر سطل آب و تفنگ های آب دیده می شود که می توانید از آنها استفاده نمایید. همچنین عقب وانت ها پر از سطل های آب است و می توانید با آنها بر روی هم آب بپاشید. در کنار جشن آبپاشی موسیقی و جشن و پایکوبی در جای جای شهر برپا است و می توانید در طول این 3 روز لذت ببرید .

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن ویزا برای شرکت در جشن آب تایلند

اگر شما هم مشتاق به شرکت در جشن آب تایلند شده اید و دوست دارید در این جشن شرکت کنید، باید به تایلند  سفر نمایید. برای صدور ویزای تایلند  مدارک ذیل را آماده نمایید و به آژانس های هواپیمایی که مجری برگزاری تورهای تایلند هستند و گاهی تورهای ویژه جشن آب تایلند را نیز دارند، مراجعه نمایید.

  •  پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه

  • مدارک شغلی معتبر و مرتبط

  • شناسنامه

  • مدارک تمکن مالی

  • مدارک ملکی 

تور جشن آب تایلند

نظرات کاربران

ارسال نظر

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است