×

آنتالیا کارت چیست؟ راهنمای نحوه ی تهیه و استفاده آن

آنتالیا کارت

آنتالیا کارت

آنتالیا یکی از شهر های بزرگ ترکیه و یکی از جاذبه های اصلی این کشور زیبا است. خرید آنتالیا کارت برای گردشگران و مسافران ضروری است و کارتی است که به شما امکان می دهد که به راحتی در شهر تردد کنید.برای استفاده از حمل و نقل عمومی به کارت نیاز دارید. می توانید کرایه اتوبوس ها و ترامواهای عمومی را با این کارت پرداخت کنید. بهترین وسیله حمل و نقل و تردد آسان در این شهر توریستی، اتوبوس ها می باشد.

چون رانندگان اتوبوس ها پول نقد دریافت نمی کنند به همراه داشتن آنتالیا کارت برای رفتن به جاذبه های گردشگری آنتالیا ضروری است. همچنین می توانید این کارت ها را ازدستگاه های خودپرداز، یوسک های موجود در سطح شهر، فرودگاه بین المللی، برخی سوپر مارکت ها و فروشگاه ها خریداری کنید و به دفعات آن را شارژ کنید. این کارت مانند استانبول کارت می باشد با این تفاوت که کاربری آن نسبت به استانبول کارت محدودتر است. انواع مختلفی از این محصول وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد.

این کارت برای استفاده از اتوبوس ها وبقیه وسایل حمل و نقل عمومی کارآیی دارد که می توانید به دفعات آن را شارژکنید. نوع دیگری از این کارت، کارت تخفیف دار(Discounted) می باشد که دانش آموزان، معلمان و بازنشستگان راشامل می شود. کارت مستقل ( (Independentنوع دیگری از این کارت می باشد که مخصوص پلیس، کهنه سربازان جنگی و افراد بالای 65 سال می باشد.

با مراجعه به وب سایت مربوطه، می توانید محدودیت های خرید و شارژ کارتتان را مشاهده کنید. اگر زمانی آنتالیا کارت فردی را پیداکردید، می توانید آن را به کارکنان امنیتی در هر یک از ایستگاه های اتوبوس تحویل دهید یا اگر آن را گم کردید می توانید با شماره 153 تماس بگیرید و مفقود شدن کارتتان را گزارش دهید.

ازمزایای این کارت می توان به دسترسی راحت و آزادی زیاد برای حرکت در شهر و استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در تور آنتالیا و ارزان تر سفر کردن  اشاره کرد. در دوران شیوع کرونا طبق آخرین قوانین، تنها در صورتی قابل استفاده بود که به آن کد HES اختصاص داده می شد. کد HES یک کد جداگانه برای هر فرد است که به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی بحران بهداشت کووید19 معرفی شده است.

 

قیمت آنتالیا کارت

در چند سال گذشته، ترکیه به طور گسترده زیرساخت های خود را بهبود بخشیده است و به بازدیدکنندگان و افراد محلی اجازه می دهد تا از آخرین فناوری ها و زیرساخت های کاملا مدرن استفاده کنند. اگرچه سیستم های رفت وآمد کاملا مشابه سایر شهرهای اروپایی است، داشتن این کارت دسترسی سریع تر، سفر راحت تر و  استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را برای گردشگران فراهم می آورد. قیمت این محصول با توجه به فصول مختلف سال و ایام تعطیلات متفاوت است. 

بهترین روش های حمل ونقل در آنتالیا

حمل ونقل شهری در این شهر بسیار آسان است. با ترامواها، اتوبوس های عمومی، اتوبوس های آبی و تاکسی های تجاری به راحتی می توان در بهترین منطقه آنتالیا برای سفر تردد کرد. گردشگران عموما اتوبوس های آبی و ترامواها را ترجیح می دهند، چون این وسایل حمل ونقل، تجربه یک سفر دلپذیر را برای گردشگران فراهم می آورد.بهترین وسیله حمل ونقل و تردد آسان در این شهر توریستی، اتوبوس ها می باشد. حمل ونقل با اتوبوس ها یکی از ارزان ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله برای تردد گردشگران می باشد. پرداخت هزینه های حمل ونقل عمومی به راحتی با آنتالیا کارت میسر می باشد. در ضمن استفاده از تاکسی ها بسیار هزینه بر می باشد و برای گردشگران مقرون به صرفه نمی باشد. 

 دلموش آنتالیا

دلموش آنتالیا

دلموش یکی از مهم ترین وسایل حمل ونقل عمومی در این شهر می باشد. دلموش، تاکسی ها یا مینی بوس های مشترکی در ترکیه و قبرس شمالی می باشد که مسیرهای مشخصی را داخل و بین شهرها طی می کند و هر مسافر تنها بخشی از کرایه معمولی را می پردازد. قیمت هر مسیر ثابت است و پرداخت دلموش به صورت نقدی است که از مسافران به راننده داده می شود. راننده یک جعبه کوچک درسمت راست خود در کنار دسته
دنده دارد که در محفظه های مربوطه آن را خرد می کند برای دلموش هیچ بلیطی صادر نمی شود.
دلموش به ترکی به معنای پر می باشد. این به این دلیل است که دلموش تا زمانی که مسافر کافی نداشته باشد، آنجا را ترک نمی کند. از ماشین ها، مینی بوس ها، قایق ها و قایق های موتوری می توان به عنوان دلموش استفاده کرد. درگذشته، دلموش منحصرا در استانبول برای عبور از تنگه بسفر یا شاخ طلایی استفاده می شد. 

قایق های موتوری کوچک یا “kayik” در اسکله ها منتظر می ماندند تا تعداد مسافران کافی در کشتی وجود داشته باشد، سپس به راه می افتادند. ازسال 1931 ، تردد دلموش نیز در جاده ها جریان داشته است. امروزه تصور حمل ونقل عمومی در سراسر کشور بدون دلموش غیر ممکن است. دلموش بین دو نقطه در یک مسیر کاملا تعریف شده و در یک بازه زمانی ثابت حرکت می کند.

 مسافران می توانند در این مسیر هرکجا که بخواهند سوار و پیاده شوند. تنها کاری که لازم است انجام دهید علامت دادن به دلموش در کنار جاده است که برای سوار شدن شما متوقف شود. هیچ توقف دقیقی برای یک دلموش به جز توقف های اولیه و نهایی وجود ندارد. در این شهر توریستی حدود 70 مسیر مختلف وجود دارد که توسط دلموش انجام می شود. 

 

طریقه شارژ آنتالیا کارت چگونه است؟

طریقه شارژ آنتالیا کارت

آنتالیا کارت را می توان از مراکز فروش مجاز در سراسر شهر خریداری کرد حتی بسیاری از کیوسک ها در شهر آنرا می فروشند. می‌توانید کارت را از برخی دستگاه‌های فروش خودکار که عمدتاً در اطراف ایستگاه‌های تراموا و ایستگاه‌های اتوبوس اصلی قرار دارند، خریداری کنید. در اینجا، می توانید کارت را نیز بارگیری کنید. همچنین می توانید این کارت را به دفعات با لیر شارژ کنید. این محصول را می توان با روش های گوناگون زیر خریداری کرد و آن را به دفعات شارژ نمود.

  • با مراجعه به دستگاه های مخصوص فروش و شارژ می توانید این کارت را خریداری و شارژ کنید.

  • می توانید به نمایندگی های فروش آنتالیا کارت که در برخی سوپر مارکت ها و فروشگاه ها وجود دارند که امکان خرید و شارژ را برای گردشگران فراهم می آورد.

  • از اکثر کیوسک های سطح شهر می توانید آن را تهیه کنید.

  • در فرودگاه ترکیه امکان خریداری وجود دارد.

در نهایت می توانید محدوده های خرید و شارژ آنتالیا کارت را روی لینک نقشه مراکز خرید و شارژ این کارت کلیک کنید. 

خلاصه مقاله 

در این سفر می توانید از یکی از زیباترین شهرهای ترکیه دیدن کنید، هم می توانید از طبیعت زیبا و جاذبه های این شهر توریستی دیدن کنید و هم تعطیلاتی آرامش بخش را در کنار ساحل زیبای این شهر بگذرانید و از امکانات تفریحی رفاهی موجود در آنجا استفاده کنید و همچنین خرید مقرون به صرفه ای را داشته باشید. درسفر خود می توانید در سواحل آن ساعاتی را در آفتاب سپری کنید و حمام آفتاب بگیرید. در ضمن به دلیل ساحلی بودن این شهر می توانید انواع محصولات دریایی را علاوه بر غذاهای سنتی و اصیل ترکیه ای به همراه دسرهای خوشمزه تجربه کنید.

با آنتالیا کارت می توانید به راحتی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی گردش کنید که برای گردشگران مقرون به صرفه می باشد. این محصول یک بلیط الکترونیکی ویژه ای برای استفاده از وسایل حمل و نفل عمومی در این شهر است. از  آنجا که برخی از وسایل نقلیه عمومی د این شهر پول نقد قبول نمی کنند، داشتن آن الزامی است. با تهیه و شارژ این کارت، ضمن صرفه جویی و کاهش هزینه ها می توانید به راحتی ازسفر خود لذت ببرید.  

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است