×

بهترین جاهای دیدنی آنتالیا با قیمت مناسب + عکس

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا یک شهر تفریحی ترکیه با بندر قدیمی مملو از قایق‌های تفریحی و سواحلی در کنار هتل‌های بزرگ می باشد. این شهر به دلیل آب های آبی آن که به یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا مشهور است، دروازه ای به سمت منطقه مدیترانه جنوبی ترکیه محسوب می شود. در این شهر توریستی، علاوه بر جاذبه های طبیعی شگفت انگیز، مکان های باستانی و تاریخی، گردشگران می توانند از تفریحات آبی متنوع در سواحل زیبای آن لذت ببرند.  

شهرت این شهر به دلیل وجود خانه ی معروفی در مسیر لیسیان می باشد که طولانی ترین مسیر پیاده روی ترکیه است که کل خط ساحلی را دربر می گیرد که شامل مکان های باستانی و مکان های تاریخی مربوط به امپراتوری لیکیا می باشد و به عنوان مراکز تفریحی زمستانی در آنتالیا شناخته میشود.  

آبشارهای دودن : این آبشارها در واقع دو جاذبه طبیعی مجزا که آبشارهای بالا و پایین را شامل می شود هستند. آبشار دودن پایین، یک آبشار دیدنی می باشد که رودخانه دودن از صخره های شهر به دریا می ریزد. می‌توانید قطرات آبشارهای شگفت‌انگیز دودن را که به دریای مدیترانه می ریزد، احساس کنید، در نزدیکی آن شنا کنید و از مناظر مسحورکننده شهر، کوه‌ها و جنگل‌ها در کنار سواحل شهر لذت ببرید. آبشارهای دودن بالا، مجموعه ای از آبشارهای کوچک در یک پارک شهری آرام هستند که هنگام بازدید از آبشارهای بالا در داخل پارک، بالا رفتن از یک پلکان مارپیچ را که به داخل غاری در پشت آبشارها می‌رود به گردشگران توصیه می شود. 

ساحل کنیالتی : یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در غرب این شهر، در انتهای خط تراموا، ساحل شینگل معروف به کویالتی کیلومترها امتداد دارد که از معروفترین و زیباترین سواحل سنگریزه ای ترکیه می باشد. پس زمینه کوه های توروس و صخره های دو طرف آن صحنه ای تماشایی را برای علاقه مندان به جاذبه های طبیعی فراهم می آورد. گردشگران در تور آنتالیا می توانند از تفریحات آبی موجود در ساحل کنیالتی(شناکردن، حمام آفتاب، قایق سواری و پیاده روی روی شن های درخشان این ساحل) لذت ببرند. 

آکواریوم آنتالیا : این آکواریوم در قلب شهر توریستی که 70 متر با ساحل کنیالتی فاصله دارد، واقع است و یکی از بزرگترین آکواریوم تونلی جهان به طول 131 متر و عرض 3 متر می باشد. همچنین می توانید با ساختن گلوله های برفی از برف واقعی در دنیای برف و موزه یخ می توانید از خزنده های گرمسیری، سمی ترین، رنگارنگ ترین و جالبترین گونه های جهان دیدن کنید. در ضمن می توانید با فناوری موجود در فیلم چند بعدی در سینمایOceanride XD  در دریاهای جهان حرکت کنید.

کالیچی : شهر کالیچی مرکز شهر تاریخی آنتالیا و یکی از مراکز محبوب این منطقه واقع در کشور ترکیه می باشد. منطقه کالیچی در بخش مرکزی شرقی شهر در امتداد ساحل مدیترانه واقع شده است که در مقابل بندر، قایق های تفریحی که مربوط به دوران روم می باشد، قرار دارد. خیابان های سنگ فرش شده باریک و باستانی آن با خانه های قدیمی به جا مانده از دوران عثمانی و حیاط های سنگی سایه دار کنار هم قرار گرفته اند. دور تا دور این شهر تاریخی و قدیمی به وسیله یک دیوار بسیار قدیمی محصور شده است. شهر کالیچی دو ساحل صخره ای و شنی متمایز را دارا می باشد. عمده جذابیت معماری کالیچی تلفیق معماری قدیم  و مدرن می باشد.

موزه آنتالیا : موزه باستان شناسی یکی از بزرگترین موزه های ترکیه است که در مساحتی به وسعت 7000 متر مربع در کنیالتی واقع شده است. این موزه شامل 13 سالن نمایشگاهی و یک گالری در فضای باز است که در حدود 5000 اثر هنری در آنجا به نمایش گذاشته می شود. 

دروازه هادریان : این دروازه یک طاق پیروزی واقع در آنتالیا ترکیه است که به نام امپراتور روم هادریان که از این شهر بازدید کرده است، ساخته شده است. 

آبشار کورشونلو : یکی از جاهای دیدنی آنتالیا که در حدود 40 کیلومتری شمال شرقی این شهر و شمال خرابه های باستانی پرگه قرار دارد، آبشار شگفت انگیز کورشونلو است. این آبشار که از روی دیواری از صخره های سرپوشیده با خزه در یک حوض طبیعی شفاف می ریزد که داخل یک پارک طبیعی جنگلی قرار دارد. 

پرگا : این شهر باستانی واقع در جنوب غربی سواحل مدیترانه ترکیه می باشد و در اصل یک سکونتگاه باستانی لیکیایی بود که بعدها به شهری یونانی در پامفیلیا تبدیل شد. سایت تاریخی پرگه، بقایای وسیع شهری را در خود جای داده است که زمانی مرفه ترین شهر جهان باستان بوده است. 

تونک تپه با ارتفاع 618 متر در ضلع غربی شهر قرار دارد. این تپه یکی از جذاب ترین اماکن گردشگری در محله لیمان و کمربندی شهر واقع است. یکی از بهترین راه ها برای تماشای شهر از یک نقطه مرتفع، سوار شدن به تله کابین تونک تپه است. این تله کابین از محبوب ترین جاذبه های واقع در منطقه کمر می باشد که از بالای تپه تونک تا کوه های توروس غربی و منطقه ساحلی کنیالتی امتداد دارد. در بالای این تپه ی زیبا یک رستوران گردان وجود دارد که آماده پذیرایی از مهمانان با انواع غذاهای دریایی و بین المللی می باشد.  

شهر تاریخی ترمسوس : یکی از معدود شهر های باستانی است که در ارتفاع بیش از  1000 متری در سمت جنوب غربی کوه سولیموس در کوه های توروس ساخته شده است. ترمسوس یک شهر باستانی واقع در 17 کیلومتری شمال غربی آنتالیا در پارک ملی کوه گلوک ترمسوس می باشد. 

 

مراکز تفریحی آنتالیا

پارک سلفی: بزرگترین موزه سلفی اروپا است که با استودیوهای سلفی خود با بیش از پنجاه مفهوم مختلف برای افراد در سنین مختلف جذاب است.

پیست کارتینگ آکسیون یکی از مهم ترین و بهترین پیست ها در این شهر می باشد که گردشگران می توانند از آن لذت ببرند.

پینت بال یکی دیگر از تفریحات برای گردشگران می باشد.

گردشگران از طریق جیپ سافاری در میان جنگل های کاج از میان کوه های توروس و از کنار رودخانه گبیز عبور می کنند و خاطرات فراموش نشدنی را برای آنها به ارمغان می آورد.  

تور رفتینگ در دره کوپرلو، یک روز فراموش نشدنی را در اطراف طبیعت برای گردشگران به ارمغان می آورد. 

تله کابین الیمپوس در منطقه کمر و در 50 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این تله کابین بر فراز کوه های تاهتالی حرکت می کند که امکان بازدید از مناطق بی نظیری همچون خط ساحلی، دره پلدار، سواحل فیروزه ای رنگ مدیترانه، جنگل های پوشیده شده از کاج و جوایز شگفت انگیز را برای گردشگران فراهم می آورد.

سرزمین افسانه ها : یک پارک تفریحی بزرگ است که در نزدیکی شهر بلک، حدود 1 کیلومتر دورتر از ساحل واقع شده است که محبوب ترین پارک موضوعی می باشد. در این پارک می توانید ماجراجویی جدیدی را کشف کنید. پارک آبی و خیابانی زیبا که در آن بازدیدکنندگان در کنار دریاچه قدم می زنند، از موسیقی سلطنتی لذت می برند و بهترین سرگرمی ها را تماشا کنند.   

 

لیست جاهای دیدنی آنتالیا

از جاهای دیدنی آنتالیا می توان به منطقه کالیچی، ساحل لارا، آبشارهای دودن، تونک تپه، ساحل کنیالتی، مرکز خرید تراسیتی، بازار قدیمی شهر، مرکز خرید شیمال، مرکز خرید مارک، چشمه های کارست، غار کارائین، آکواریوم، برج ساعت، موزه باستان شناسی و مرکز خرید اوزدیلک اشاره کرد.   

 

مراکز زمستانی و دیدنی در آنتالیا

آکواریوم آنتالیا : این آکواریوم در فصل زمستان دارای سالنی به نام دنیای برف است که یکی از بزرگترین سالن های جهان و بهترین جاهای دیدنی آنتالیا است. برف طبیعی تقریباً 15000 متر مربع را پوشش می دهد و شامل خانه های برفی (خانه های اسکیموها) و مناطق اسکی می باشد. این آکواریوم که در مرکز شهر واقع شده است، دنیای کوچکی از دنیای شگفت انگیز دریاها است.
این یک تجربه تفریحی شگفت انگیز با یک تونل طولانی زیر آب به طول تقریبی 131 متر است که توسط گروه عظیمی از کوسه ها و دلفین ها و همچنین هزاران موجود دریایی احاطه شده است. آکواریوم همچنین به گردشگران این امکان را می دهد که با کوسه های غیر وحشی در استخرهای روی پشت بام موزه، زیر نظر متخصصان خدمه آکواریوم شنا کنند. 

پناهگاه و مرکز اسکی ساکلیکنت یکی از مهم ترین مراکز گردشگری در فصل زمستان است. مرکز اسکی ساکلیکنت در غرب، در 50 کیلومتری مرکز شهر، مشرف به دامنه کوه‌های توروس است و تقریباً 2500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. فصل اسکی معمولا از اواخر دسامبر آغاز می شود و تا آوریل ادامه می یابد، همزمان با بارش برف در ارتفاعات، جذابیتی برای گردشگران و علاقه مندان به اسکی در این زمان از سال را فراهم می آورد. پناهگاه  ساکلیکنت دارای طیف وسیعی از خانه های کوهستانی و همچنین هتل ها، رستوران ها و کافه هایی است که خدمات اجاره لباس و تجهیزات اسکی را در اختیار گردشگران قرار می دهند. 

 

مراکز زمستانی دیدنی آنتالیا

فصل زمستان بهترین زمان برای بازدید از جاذبه ها و جاهای دیدنی آنتالیا برای کسانی است که به سختی می توانند گرما را تحمل کنند. در زمستان می‌توانند از خرابه‌های شهرهای باستانی در هوای آزاد با دمایی راحت و بدون ترس از سوختگی و صف‌های طولانی و تعداد زیادی گردشگر دیدن کنند.

کالیچی مرکز تاریخی شهر است که در آنجا می توانید بناهای به جا مانده از دوره های زمانی مختلف که از رومیان باستان شروع شده است، دیدن کنید. در زمستان، می‌توانید در این شهر قدیمی قدم بزنید، مناظر را تحسین کنید، به یک کافه روباز با منظره زیبا از بندر قدیمی و دریای مدیترانه بروید و در اوقات فراغت از خوردن غذاهای ترکی لذت ببرید.

پارک مینیاتوری مینی سیتی یک پارک روباز است که در آن می توانید مدل هایی از معروف ترین مناظر معماری کشور را ببینید و همچنین مکانی عالی برای بردن بچه ها می باشد. در اینجا می توانید همه مکان های تاریخی و دیدنی ترکیه را در مقیاس مینیاتوری ببینید که می توان به مسجد ایاصوفیه، ایستگاه راه آهن حیدرپاشا، خانه های سافرانبولو( شهری است که مجموعه ای با شکوه از خانه های قدیمی عثمانی با مجموعه ای غنی از آثار هنری که زندگی و فرهنگ سنتی ترکیه را نشان می دهد توجه گردشگران را جلب می کند.

همچنین این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.)، کلیسای آکدامار(در جزیره آکدامار در دریاچه وان و در مرزهای ناحیه گواش در استان وان واقع شده است)، چاتال هویوک (بزرگترین و کهن ترین سکونتگاه های به جا مانده از دوران نوسنگی و کالکولیتیک در جنوب آناتولی است که این سکونتگاه در حدود 7000 سال قبل ازمیلاد رونق داشته است)، کوه نمرود(کوه قابل توجهی با مجموعه ای از مجسمه های سنگی که گفته می شود در اطراف مقبره سلطنتی باستانی قرار دارد. مجسمه های مشرف به کوه نمرود از باشکوه ترین مجسمه ها می باشد که تقریبا شبیه آنها در هیج کجای دنیا وجود ندارد) و صومعه سوملا اشاره کرد.

پارک کارااوغلو یک پارک ملی است که در امتداد سواحل مدیترانه درست در مرکز شهر امتداد دارد که می توانید از منظره زیبای دریا لذت ببرید. همچنین این پارک موزه آتاتورک، یک باغ وحش با حیوانات عجیب و غریب را در خود جای داده است.

ترکیه دارای تعداد زیادی پیست اسکی با تغییراتی به ارتفاع  3100 متر می باشد. آنها هم در شمال کشور و هم در جنوب کشور قرار دارند. یک پیست اسکی دنج کوچک به نام ساکلیکنت در 45 کیلومتری شهر قرار دارد. در اینجا فصل اسکی از دسامبر شروع شده تا اواسط آوریل ادامه دارد. برای راحتی در این پیست، استراحتگاهی وجود دارد که دارای تجهیزات اسکی و مربیان واجد شرایط می باشد. گردشگران می توانند در کافه و رستوران این پیست، خودشان را گرم کنند و از خوردن یک میان وعده خوشمزه در آنجا لذت ببرند.

خلاصه مقاله

شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه در جنوب غربی ترکیه، بین کوه های توروس و دریای مدیترانه واقع شده است. یک شهر تفریحی با سواحل زیبا، هتل های چشمگیر، مکان های تاریخی و یک بندر قدیمی رومی پر از قایق های تفریحی است که این شهر توریستی را به مقصد گردشگری ارزشمندی برای گشت و گذار در جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل کرده است. همچنین این شهر مرکز صنعت گردشگری ترکیه است که 30 در صد از گردشگران خارجی را به این کشور جذب می کند. 

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است