×

بهترین سوغاتی آنتالیا که حتما باید بخرید، از آنتالیا چی بخریم

آیا به دنبال سوغاتی مناسبی هستید که از آنتالیا به خانه ببرید؟ در این وبلاگ، چند ایده منحصر به فرد از بهترین سوغاتی آنتالیا رو در اختیار شما قرار دادیم. از سفال های دست ساز گرفته تا زیورآلات سنتی ترکیه و فراتر از آن، مطمئناً چیزی پیدا خواهید کرد که سفر شما به این شهر رو واقعاً فراموش نشدنی میکنه. برای کشف انواع سوغاتی ها به خواندن ادامه بدید!

لیست بهترین سوغاتی های آنتالیا

با گشت و گذار در بازار های مختلف محلی و سنتی این مکان میتونید بهترین سوغاتی رو خریداری کنید و در کنارش از تماشای سبک معماری و طراحی برخی از این بازارها لذت ببرید. در این بخش انواع سوغاتی ها رو برای شما لیست کردیم تا بتونید علاوه بر اقامت در بهترین هتل های 7 ستاره آنتالیا، تجربه ی خرید خوبی داشته باشید.

  1. لباس سنتی

اگه به دنبال یک سوغاتی معتبر در سفر خود هستید، چرا لباس های سنتی رو انتخاب نکنید؟ این شهر به خاطر لباس های سنتی خود که قدمت آن به قرن ها پیش برمیگرده، مشهوره شده. لباس‌ های سنتی به عنوان بهترین سوغاتی آنتالیا برای زنان شامل یک لباس تمام قد با طرح های حاشیه ‌داره، در حالی که مردان معمولاً شلوار گشاد با جلیقه یا جلیقه میپوشن.

  1. جواهرات

از بهترین سوغاتی در تور آنتالیا میتوان به جواهرات زیبا که از طلا، نقره و مس ساخته شده، اشاره کرد. چه به دنبال یک هدیه معنادار برای شخصی خاص باشید و چه به دنبال یک اکسسوری چشم نواز برای خود باشید، جواهرات فروشی های این شهر برای همه نوع سلیقه ای جواهر دارن.

  1. صابون

 صابون از محبوب ترین سوغاتی هایی هست که میتونید از آنجا به خانه بیارید. صابون ها از مواد طبیعی مثل روغن بادام و عسل تهیه و جزو بهترین سوغاتی آنتالیا هستن.

  1. کالاهای چرمی

این منطقه از ترکیه به خاطر محصولات چرمی باکیفیت خود، از اقلام سنتی مثل کت، کت و کیف پول گرفته تا لوازم جانبی مدرن مثل کمربند، معروفه. بسیاری از مغازه ها در سراسر این شهر طیف گسترده ای از کالاهای چرمی دست ساز رو ارائه میدن که مطمئناً یک هدیه منحصر به فرد و به یاد ماندنی رو برای شما رقم خواهند زد.

بهترین سوغات آنتالیا برای ایرانیان

آیا شما هم فردی هستید که یک روز رو صرف بازدید از مکان های بازار برای خرید سوغاتی های معتبر میکنید؟ خرید در این شهر راهی عالی برای درک و آشنایی با فرهنگ و سنت این شهره. اگه نمیدونید بهترین سوغاتی آنتالیا برای ایرانیان چیه، مطالعه این بخش فراموش نشه یا اگر برای انتخاب این شهر یا استانبول برای سفر به ترکیه مردد هستید، مقاله مقایسه آنتالیا و استانبول در لینک قبل میتونه به انتخاب شما کمک کنه.

  • ظروف مسی

اگه به دنبال سوغاتی های بی نظیری هستید که از سفر خود به ایران بیارید، به دنبال ظروف مسی باشید! این سوغاتی راهی عالی برای به رخ کشیدن تمام زیبایی های ترکیه به صورت کاربردی و شیک هستش. هنگام خرید ظروف مسی میتونید از بین اندازه ها، طرح ها و الگوهای مختلف انتخاب کنید. از کاسه ها و قوری های مسی گرفته تا گلدان های مسی و جعبه های جواهرات، امکانات بی پایان این نوع سوغاتی هستن.

  • فرش ترک

هنگام بازدید از این شهر، دیدن فرش های منحصر به فرد و زیبای ترکیه رو فراموش نکنید. فرش دستباف ترکی بهترین سوغاتی آنتالیا هست که میتونید با خود به خونه ببرید، چون اغلب آثار هنری بی نظیری هستن که رنگ و بوی فرهنگی رو به هر اتاقی اضافه میکنن. چه به دنبال چیز کوچکی برای آویزان کردن بر روی دیوار خود باشید یا یک فرش بزرگ برای کف اتاق، میتونید طیف گسترده ای از گزینه ها رو اینجا پیدا کنید.

  • فنجان قهوه

اگه دوست دارید یک چیز منحصر به فرد برای یک دوست بخرید و در عین حال جزو بهترین سوغاتی باشه، فنجان قهوه همیشه یک گزینه عالیه! این شهر مجموعه ای از فنجان های قهوه زیبایی رو برای انتخاب ارائه میده. چه به دنبال یک طرح رنگارنگ و تزئینی باشید یا چیزی با سبک سنتی تر، طرح های متنوعی برای همه افراد وجود داره.

  • بشقاب سرامیکی

وقتی نوبت به آوردن سوغاتی از ترکیه به ایران میرسه، بشقاب های سرامیکی یک انتخاب عالی هستن. آنها نه تنها آیتم های کاربردی هستن که میتونید سال ها از آنها استفاده کنید، بلکه یادآور زیبایی شهر است. این شهر تاریخ غنی در زمینه سرامیک داره، بنابراین شما میتونید قطعات منحصر به فرد زیادی رو برای انتخاب پیدا کنید.

از آنتالیا چی بخریم؟

قطعا خرید در مراکز خرید لوکس میتونه برای همه گردشگران بسیار جذاب و دلپذیر باشه، اما به جرات میتوان گفت که قدم زدن و خرید در بازارهای قدیمی و سنتی بسیار عالی و هیجان انگیزه. در اینجا ما چند مورد از بازارهای محلی که برای خرید بهترین سوغاتی آنتالیا مناسب هستن رو معرفی خواهیم کرد:

-گالری فرش لیدیا سوزانی بی شک بازاری است که همه گردشگران ایرانی به ویژه علاقه مندان به فرش از آن استقبال میکنن. تماشا و خرید فرش های زیبا با طرح های متنوع یکی از سرگرمی های مورد علاقه ماست. در واقع ورود به یک خانه ایرانی بدون مواجهه با قالی غیرممکنه. اگر میخوایید فرش بخرید، وارد این بازار بشید. این بازار جزو بازارهای تاریخی و باستانی شهر است.

-این شهر علاوه بر مراکز تجاری شیک و پیشرفته و هتل های 5 ستاره، بازار سنتی و محلی نیز داره. بازار قدیم در کنار تمامی مراکز تجاری این شهر سرزندگی و جذابیت خودشو در بین مردم محلی و گردشگران حفظ کرده. درست فراتر از شهر، به بازار قدیمی خواهید رسید، مکانی سرپوشیده و گنبدی شکل. در این بازار قدیمی میتونید اقلام متنوعی رو به عنوان بهترین سوغاتی آنتالیا بیابید. از جمله جواهرات و لباس های مردانه، زنانه و کودکان، محصولات چرمی مثل کیف پول و کفش و انواع خوراکی ها مثل چای ترکی و ادویه های منحصر به فرد این شهر. اگه از حلوا، باقلوا و عسل ترکی لذت میبرید، پیشنهاد میکنیم از بازار قدیمی این شهر دیدن کنید. همچنین کافه ‌های باستانی در این بازار وجود داره که میتونید در آن ‌ها چای بنوشید و شیرینی ‌های داغ ترکی رو در محیطی دلپذیر و نوستالژیک نوش جان کنید.

-اگه در خرید کردن سختگیر هستید، در بازار دوغو گاراجی میتونید بهترین سوغات آنتالیا رو پیدا کنید. کالاهایی مثل فرش دستباف و اصیل ترکی، طلا و جواهرات نفیس، ظروف مسی آنتیک، مجسمه های چوبی دوست داشتنی عطر، ادویه های ترکی منحصر به فرد، قهوه، چای و لباس های رنگارنگ در این بازار موجود هستن.

قیمت مناسب ترین سوغات آنتالیا

وقتی صحبت از سوغاتی به میان میاد، در ترکیه چیزهای زیادی برای گرفتن هست. از فرش های سنتی ترکیه گرفته تا سرامیک های دستباف. با این حال، برخی از سوغاتی ها مقرون به صرفه تر از بقیه هستن. در این بخش برخی از بهترین سوغاتی آنتالیا که با پایین ترین قیمت هم میتونید تهیه کنید، رو برای شما آوردیم:

1. شیرینی ترکی: شیرینی ترکی یک شیرینی فوق العاده خوشمزه است و جزو بهترین سوغاتی محسوب میشه. از شکر، نشاسته ذرت و طعم دهنده هایی مثل گلاب یا آب لیمو تهیه میشه. در بازارهای محلی و فروشگاه های سوغاتی آنتالیا میتونید شیرینی ترکی رو در طعم ها و رنگ های مختلف پیدا کنید. قیمت بسته به سایز و کیفیت محصول متفاوته.

2. چشم زخم: چشم زخم یک نماد سنتی ترکیه است و اعتقاد بر اینه که این نماد شما رو در برابر بدشانسی و ارواح شیطانی محافظت میکنه. اغلب به عنوان یک وسیله تزئینی یا به عنوان جواهرات استفاده میشه. میتونید به صورت جاکلیدی، دستبند، گردنبند در فروشگاه های سوغاتی در سراسر شهر بیابید.

3. چای ترکی: چای بخشی ضروری از فرهنگ ترکیه است و میتونید برگ های چای با کیفیت بالا رو در بازارهای محلی پیدا کنید. این چای در طعم های مختلفی مثل چای سیب یا چای سیاه با روغن ترنج موجوده و جزو بهترین سوغاتی آنتالیا هستش.

4. سرامیک های دست ساز: سرامیک های دست ساز یکی دیگه ازسوغاتی های معروف این شهر است. بشقاب ‌ها، کاسه ‌ها، فنجان ‌ها و سایر اقلام ظروف تزئین شده با الگوهای سنتی ترکی رو میتونید در بازارهای محلی و مغازه‌ ها پیدا کنید.

5. ادویه جات: ترکیه به خاطر غذاهای لذیذش که در آن از ادویه های مختلفی مثل زیره، پاپریکا و سماق استفاده میشه، شناخته شده. میتونید ادویه های باکیفیت رو در بازارهای محلی پیدا کنید که برای طعم دادن به غذاهای شما در خانه عالی هستن.

6. فرش ترک: فرش های ترک به دلیل طرح های پیچیده و کیفیت بالا معروف هستن. در حالی که ممکنه گرون باشن، شما میتونید فرش‌های کوچک ‌تر رو با قیمت ‌های مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر در بازارهای محلی پیدا کنید.

7. حوله حمام ترکی: حوله های حمام ترکی از پنبه مرغوب تهیه میشن و به نرمی و قابلیت جذب معروف هستن. آنها در رنگ ها و اندازه های مختلف هستن. حوله جزو بهترین سوغاتی آنتالیا هست چون هم کاربردیه  و هم مقرون به صرفه هست.

خلاصه مقاله

خرید و گشت و گذار در میان مراکز خرید متنوع و متعدد قطعا میتونه یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین قسمت های سفر به آنتالیا باشه. از بهترین سوغاتی آنتالیا میتوان شیرینی، چای ترکی، ادویه جات، قهوه، فرش، ظروف مسی، لباس سنتی، جواهرات، کالاهای چرمی، چشم زخم، حوله، بشقاب های سرامیکی نام برد

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است