×

بهترین منطقه آنتالیا برای سفر و رزرو هتل کجاست؟

بهترین منطقه آنتالیا برای سفر کدامند؟

بهترین منطقه آنتالیا برای سفر کدام است؟

کالیچی، ساحل کنیالتی، ساحل لارا، ساحل بلک، ساحل المپوس و آلانیا جزو بهترین منطقه آنتالیا برای سفر به این شهر هستند زیرا محبوب ترین مقصد ها برای گردشگران هستند که طیف وسیعی از جاذبه ها و امکانات رفاهی را ارائه می دهند.

شهر کالیچی یک محله زیبای قدیمی در مرکز این شهر تاریخی و یکی از مراکز محبوب واقع در کشور ترکیه می باشد. منطقه کالیچی در بخش مرکزی شرقی شهر در امتداد ساحل مدیترانه واقع شده است که در مقابل بندر، قایق های تفریحی که مربوط به دوران رم می باشد، قرار دارد.

خیابان های سنگ فرش شده باریک و باستانی آن با خانه های قدیمی به جا مانده از دوران عثمانی و حیاط های سنگی سایه دار کنار هم قرار گرفته اند. دور تا دور این شهر تاریخی و قدیمی به وسیله یک دیوار بسیار قدیمی محصور شده است. شهر کالیچی دو ساحل صخره ای و شنی متمایز را دارا می باشد. عمده جذابیت معماری کالیچی تلفیق معماری قدیم و مدرن می باشد.

ساحل کنیالتی : در غرب شهر، در انتهای خط تراموا، ساحل شینگل معروف به کویالتی کیلومترها امتداد دارد که از معروفترین و زیباترین سواحل سنگریزه ای می باشد. پس زمینه کوه های توروس و صخره های دو طرف آن صحنه ای تماشایی را برای علاقه مندان به جاذبه های طبیعی فراهم می آورد. گردشگران می توانند از تفریحات آبی موجود در ساحل کنیالتی(شنا کردن، حمام آفتاب، قایق سواری و پیاده روی روی شن های درخشان این ساحل) لذت ببرند.

ساحل لارا مکانی چشمگیر و جذاب است که به عنوان نسخه ترکی لاس وگاس نیز شناخته می شود .این ساحل به دلیل وجود اقامتگاه های متعدد و هتل های مجلل به عنوان بهترین منطقه آنتالیا برای سفر شناخته شده است که به نوعی کپی مکان های معروف در سراسر جهان اینجا وجود دارد. همچنین می توان به وجود هتل ها با طراحی های لوکس و هتل های موضوعی با مفهوم همه جانبه در اینجا اشاره کرد. ساحل لارا در منطقه ای به نام کندو واقع شده است. این ساحل با تمام جذابیت ها، مکان مناسبی برای سفر در زمستان نیست و بهتره اگر در زمستان به این شهر سفر میکنید، درمورد  مراکز تفریحی زمستانی در آنتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نکته جالب توجه اینجا است که ساحل لارا یکی از طولانی ترین سواحل شنی و مفصد محبوب تعطیلات ساحلی با پرچم آبی، باشگاه های ساحلی، مراکز ورزشهای آبی و منطقه ای از هتل ها در ترکیه است. ساحل لارا میزبان مسابقه بین المللی هنر شن و ماسه است که هر ساله در لارا، کشور ترکیه برگزار می گردد که این جشنواره به نام "سند لند" در سال 2006 تاسیس شد. در ضمن می توان به وجود پارک آبی با سزسره های آبی و کشتی دزدان دریایی بزرگ در ساحل خصوصی لارا اشاره کرد.

بلک شهری در سواحل مدیترانه جنوبی ترکیه است که به دلیل سواحل، اسپاهای حرارتی و زمین های گلف شهرت دارد. ساحل عمومی بلک، دارنده پرچم آبی که بیش از 200 متر شن و ماسه طلایی را دارا است، معروف است. بلک یکی از مراکز صنعت گردشگری ترکیه است که حدود بیش از 30 هتل چهار ستاره و پنج ستاره و بسیاری دیگر از خدمات اقامتی و امکانات تفریحی را در خود جای داده است. بلک به عنوان یکی از توسعه یافته ترین استراحتگاه های ساحلی برای تور آنتالیا در نظر گرفته شده است که مجموعه ای از زمین های گلف مجلل با فضای سبز آراسته به موازات هتل های 5 ستاره و ساحل زیبا را دارا است.

ساحل المپوس یک ساحل طبیعی با سنگریزه هایی در نزدیکی شهر باستانی المپوس می باشد. حیات وحش در اینجا شامل لاک پشت های دریایی به نام Caretta (این لاک پشت ها رایج ترین لاک پشت ها از دریای مدیترانه هستند که به دلیل سرهای بزرگشان که از ماهیچه های فک حمایت می کنند نامگذاری شده اند و آنها را قادر می سازد که طعمه های سخت پوستان را له کنند) است که تخم های خود را در ساحل می گذارند. این یکی از دلایلی است که امروزه از این ساحل محافظت می شود و به نظر علاقه مندان به حیات وحش و طبیعت گران اینجا بهترین منطقه آنتالیا برای سفر است و بسیاری از آنها را به این مکان جذب می کند.

در میان تمام شهر های ترکیه، آلانیا گرمترین شهر در فصل زمستان می باشد. آلانیا یک شهر تفریحی واقع در جنوبی ترین نقطه کشور ترکیه می باشد که از زمستان های معتدل و بارانی برخوردار است. همچنین آلانیا به دلیل سواحلش شناخته شده است که علاقه مندان بسیاری از شمال اروپا را جذب می کند. گردشگران می توانند از قلعه آلانیا که نمادی از شهر آلانیا می باشد، دیدن کنند.

قلعه آلانیا یک قلعه قرون وسطایی واقع در شهر ساحلی آلانیا در جنوب ترکیه می باشد. این بنا در قرن 13 بر فراز استحکامات دوران بیزانس و دوران روم ساخته شده بود. این قلعه میزبان تمدن های هلنیستی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی بود. یک راه هیجان انگیز برای دیدن آلانیا استفاده از پاراگلایدرها می باشد. همچنین گردشگران می توانند سوار کشتی های تفریحی دزدان دریایی شوند و به جشن و پایکوبی بپردازند. کشتی دزدان دریایی در آلانیا، سفر دریایی شگفت انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. در ضمن اجاره ماشین های چهار چرخ و گردش در کوهستان، سفری به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می زند.

 

اماکن تفریحی آنتالیا

اماکن تفریحی آنتالیا

پارک های آبی یکی از مراکز تفریحی گردشگری در این شهر هستند که می توان به پارک آبی ریکسوس پریمیوم به عنوان بهترین منطقه آنتالیا برای سفر،

تروی(گردشگران علاوه بر استفاده از تفریحات آبی متعدد می توانند به تماشای دلفین ها و آکواریوم پر از کوسه ها بپردازند.)، پارک آبی آکوالند( سکوی جامپینگ از محبوب ترین بخش های این پارک آبی می باشد.) و پارک آبی ددمان اشاره کرد. پاراسل سواری (چتربازی بر روی دریا است که یکی از مهیج ترین تفریحات بی نظیر می باشد)، جت اسکی، غواصی در آب های زلال سواحل، فلای بورد، سافاری و رفتینگ روی رودخانه های خروشان جزو تقریحات آبی این شهر می باشد که هر ساله گردشگران بسیاری را جذب می کند.

در منطقه بلک گردشگران می توانند به گلف که یکی از تفریح های جذاب و کلاسیک دنیا می باشد، بپردازند چون منطقه بلک بهترین مراکز گلف را در منطقه خاورمیانه دارا است.

تور اسب سواری یکی دیگر از تفریحات سرگرم کننده و لذت بخش است که بهترین منطقه آنتالیا برای سفر برای دوست داران اسب سواری می باشد که در دو بخش انجام می شود. یک بخش اسب سواری در میان جنگل های کاج و دیگری در ساحل لارا می باشد. بازدید از خانه وارونه یکی دیگر از اماکن تفریحی موجود در کشور ترکیه می باشد . این خانه شیب 15 درجه دارد که احساس سه بعدی را به گردشگران می دهد. همه چیز در این خانه وارونه است. بازدیدکنندگان با ورود به این خانه، نمی توانند تعجب خود را پنهان کنند.  لازم به ذکر است که طراحی این خانه هر ساله تغییر می کند.

جذاب ترین مناطق گردشگری آنتالیا

جذاب ترین مناطق گردشگری آنتالیا

تونک تپه با ارتفاع 618 متر در ضلع غربی این شهر قرار دارد. این تپه یکی از جذاب ترین اماکن گردشگری در محله لیمان و کمربندی شهر واقع شده است. یکی از بهترین راه ها برای تماشای شهر از یک نقطه مرتفع، سوار شدن به تله کابین تونک تپه است. این تله کابین از محبوب ترین جاذبه های واقع در منطقه کمر می باشد که از بالای تپه تونک تا کوه های توروس غربی و منطقه ساحلی کنیالتی امتداد دارد. در بالای این تپه زیبا یک رستوران گردان وجود دارد که آماده پذیرایی از مهمانان با انواع غذاهای دریایی و بین المللی می باشد.

پارک ملی کوپرولو کانیون یکی از محبوب ترین مناطق ورزش های آبی ترکیه و بهترین منطقه آنتالیا برای سفر است. این پارک ملی برای پیاده روی و کمپینگ، کشف خرابه های باستانی، رفتینگ روی رودخانه و لذت بردن از مناظر مدیترانه مناسب است. این پارک ملی غنی ازگیاهان مختلف از جمله کاج قرمز، کاج سیاه، سدر، صنوبر، انواع بلوط و زیتون های وحشی می باشد. پارک ملی کوپرولوکانیون همچنین بزرگترین جنگل سرو آسیای صغیر را میزبانی می کند.

زمانی که گردشگر مدت زمان کوتاهی وقت دارد، می تواند از سه جاذبه محبوب گردشگری در یک روز دیدن کند که می توان به شهرهای باستانی آسپندوس و پرگه و ماناوگات که آبشار و رودخانه ای به همین نام دارد، اشاره کرد.  شهر ترمسوس یکی از بهترین مکان های باستانی حفظ شده در ترکیه می باشد که مقصد جالبی برای افراد علاقه مند به بناهای تاریخی و باستانی می باشد. 

غار کارائین از قدیمی ترین و بزرگنرین غارهای موجود در ترکیه می باشد که در حدود 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا در نزدیکی دوسمالی قرار دارد.

کاپادوکیا سرزمینی است که به دلیل صخره های متمایز، میراث تاریخی و سفرهای دیدنی با بالون های هوای گرم معروف است به بهترین منطقه آنتالیا برای سفر. این منطقه تاریخی که در آناتولی مرکزی قرار دارد انبوهی از گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند. بالن سواری در این منطقه از تفریحات زمستانی می باشد.   

پاموکاله مکانی طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است. یکی از زیباترین مکان های ترکیه، پاموکاله می باشد که منظره ای بی نظیر از تراس های تراورتن و آبشارهای سنگ شده، شهر آبگرم یونانی_ رومی باستانی هیراپولیس، آمفی تئاتر با شکوه رومی و استخرهای شفا بخش عتیقه مربوط به دوران کلئوپاترا را در خود جای داده است .  

بازارهای مهم آنتالیا

در بهترین منطقه آنتالیا برای سفر، تقریبا در تمامی محله ها بازارهایی به صورت هفتگی برگزار می شود، جایی که مردم محلی میوه های تازه و سبزیجات، ادویه جان و ترشی جات را خریداری می کنند. علاوه بر این، بازارهای ثابتی وجود دارد که در طول هفته باز هستند. در مجموع بیش از 80 بازار در این شهر وجود دارد. در اینجا می توان به مجموعه ای کوچک از بهترین بازارها در هنگام بازدید، به منظور بهترین تجربه خرید اشاره کرد.

بازار در نزدیکی برج ساعت: بازار بزرگی در نزدیکی برج ساعت در نظر گرفته شده که عسل ترکیه، سوغاتی، لباس های متنوع، ادویه جات و ترشی جات خوشمزه ای را ارائه می دهد. مرکزیت این بازار باعث محبوبیت آن شده است.

بازار کالیچی: در شهر این قدیمی، گردشگران می توانند فروشگاه سوغاتی در امتداد خیابان های سنگ فرش شده باریک بیابند. همچنین در این بازار عتیقه جات، تابلوهای نقاشی و فرش هایی با کیفیت بالا فروخته می شود. در ضمن  در بازارکالیچی دیدن خانه ها خالی از لطف نمی باشد، چون بعضی از آنها به دوران عثمانی بر می گردد.  

 

شنبه بازار در لارا: هر شنبه یک بازار در منطقه لارا برگزار می شود. میوه های تازه، سبزیجات تازه، پنیر، ادویه جات، ترشی جات، سوغاتی ها، لباس های متنوع و گیاهان دارویی در این بازار فروخته می شود و آنرا به بهترین منطقه آنتالیا برای سفر تبدیل کرده است. اینجا یکی از بزرگترین بازارهای پوشاک ترکیه می باشد.  غرفه های مختلف غذا گردشگران را به میان وعده ی خوشمزه ای دعوت می کند، به ویژه میان وعده ای به نام Gozleme  به گردشگران توصیه می شود که از نان نازک پرشده با پنیر فتا، اسفناج، سیب زمینی و گوشت چرخ کرده تهیه می شود.

بازار آنتالیا: این بازار در مرکز شهر قرار دارد که آن را محبوب کرده است. این بازار تمام ایام هفته باز است که گردشگران می توانند انواع سوغاتی ها، کالاهای چرمی، هدایا، ادویه جات، ترشی جات و لباس های متنوع را در اینجا بیابند.

بازار ادویه : این بازار در ماناوگات نزدیک به شهر سیده خیلی معروف است. چون ادویه جات در ترکیه بسیار محبوب هستند. در اینجا تنوعی از ادویه ها، میوه های خشک شده، آجیل، چای، گیاهان خشک و زعفران تازه ارائه می شود.

بهترین مناطق آنتالیا برای رزرو هتل

از بهترین منطقه آنتالیا برای سفر برای رزرو هتل می توان به منطقه کمر، منطقه لارا، منطقه بلک، منطقه کنیالتی و منطقه سیده اشاره کرد.

خلاصه مقاله

در سفر خود می توانید از بهترین منطقه آنتالیا برای سفر دیدن کنید، هم می توانید از طبیعت و جاذبه های این شهر توریستی دیدن کنید و هم تعطیلاتی آرامش بخش را در کنار ساحل زیبای شهر بگذرانید و از امکانات تفریحی رفاهی موجود در آنجا استفاده کنید و همچنین خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید. در سفر به این شهر می توانید در سواحل ساعاتی را در آفتاب سپری کنید و حمام آفتاب بگیرید. در ضمن به دلیل ساحلی بودن این شهر می توانید انواع محصولات دریایی را علاوه بر غذاهای سنتی و اصیل ترکیه ای به همراه دسرهای خوشمزه تجربه کنید. 

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است