×

جاذبه های گردشگری آنتالیا را بشناسید + معرفی کامل و عکس

جاذبه های طبیعی آنتالیا

جاذبه های طبیعی و گردشگری آنتالیا

آبشارهای دودن : این آبشارها در واقع دو جاذبه طبیعی مجزا هستن که آبشارهای بالا و پایین را شامل می شود. آبشار دودن پایین، یک آبشار دیدنی و جزو پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد که رودخانه دودن از صخره های شهر به دریا می ریزد. می‌توانید قطرات آبشارهای شگفت‌انگیز دودن را که به دریای مدیترانه می ریزد، احساس کنید، در نزدیکی آن شنا کنید و از مناظر مسحورکننده شهر، کوه‌ها و جنگل‌ها در کنار سواحل لذت ببرید. آبشارهای دودن بالا، مجموعه ای از آبشارهای کوچک در یک پارک شهری آرام هستند که هنگام بازدید از آبشارهای بالا در داخل پارک، بالا رفتن از یک پلکان مارپیچ را که به داخل غاری در پشت آبشارها می‌رود به گردشگران توصیه می شود.

ساحل کنیالتی : در غرب این شهر شلوغ، در انتهای خط تراموا، ساحل شینگل معروف به کویالتی کیلومترها امتداد دارد که از معروفترین و زیباترین سواحل سنگریزه ای ترکیه می باشد. پس زمینه کوه های توروس و صخره های دو طرف آن صحنه ای تماشایی را برای علاقه مندان به جاذبه های گردشگری آنتالیا فراهم می آورد. گردشگران می توانند از تفریحات آبی موجود در ساحل کنیالتی(شناکردن، حمام آفتاب، قایق سواری و پیاده روی روی شن های درخشان این ساحل) لذت ببرند. برای تجربه ی یک سفر دل انگیز تر، میتونید به مقاله راهنمای سفر به آنتالیا مراجعه کنید.

آکواریوم : این آکواریوم در قلب این شهر توریستی که 70 متر با ساحل کنیالتی فاصله دارد، واقع است. یکی از بزرگترین آکواریوم تونلی جهان به طول 131 متر و عرض 3 متر می باشد. همچنین می توانید با ساختن گلوله های برفی از برف واقعی در دنیای برف و موزه یخ می توانید از خزنده های گرمسیری، سمی ترین، رنگارنگ ترین و جالبترین گونه های جهان دیدن کنید. در ضمن می توانید با فناوری موجود در فیلم چند بعدی در سینمایOceanride XD  در دریاهای جهان حرکت کنید.

آبشار کورشونلو : در حدود 40 کیلومتری شمال شرقی شهر و شمال خرابه های باستانی پرگه، آبشار شگفت انگیز کورشونلو قرار دارد. این آبشار که از روی دیواری از صخره های سرپوشیده با خزه در یک حوض طبیعی شفاف می ریزد که داخل یک پارک طبیعی جنگلی قرار دارد. 

ساحل کلئوپاترا : این ساحل از معروفترین و زیباترین سواحل آنالیا در ترکیه می باشد که به دلیل شن های سفید متمایزش معروف است که عمدتا از اووئیدها تشکیل شده است. این ساحل علاقه مندان به جاذبه های گردشگری آنتالیا، ورزش های آبی و دوستداران آفتاب را جذب می کند و سالانه گردشگران زیادی را با تور آنتالیا، به این ناحیه دعوات میکند.
 

تونک تپه آنتالیا کجاست؟

تونک تپه آنتالیا کجاست؟

تونک تپه با ارتفاع 618 متر در ضلع غربی شهر قرار دارد. این تپه یکی از جذاب ترین اماکن گردشگری در محله لیمان و کمربندی شهر واقع است. یکی از بهترین راه ها برای تماشای شهر از یک نقطه مرتفع، سوار شدن به تله کابین تونک تپه است. این تله کابین از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا واقع در منطقه کمر می باشد که از بالای تپه تونک تا کوه های توروس غربی و منطقه ساحلی کنیالتی امتداد دارد. در بالای این تپه ی زیبا یک رستوران گردان وجود دارد که آماده پذیرایی از مهمانان با انواع غذاهای دریایی و بین المللی می باشد.    

مطالب مرتبط: جاهای دیدنی کمر در آنتالیا

لیست و آدرس موزه های جذاب آنتالیا

موزه باستان شناسی : یکی از بزرگترین موزه های ترکیه است که در خیابان کونیالتی ، واقع شده است که شامل 13 سالن نمایشگاهی و یک گالری در فضای باز است. مساحت آن به وسعت 7.000 متر  مربع است و حدود 5.000 آثار هنری به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، حدود 25.000 تا 30.000 محصولات مصنوعی در انبار  هستند که قابل نمایش نیستند. اینجا یکی از مهمترین موزه های ترکیه می باشد که نمونه هایی از آثار مناطق مدیترانه و پامفیلیا در آناتولی به نمایش می گذارد. این موزه در سال 1988 برنده "جایزه ویژه شورای اروپا" شد. این نمایشگاه شامل تالار تاریخ طبیعی، تالار پیش از تاریخ، تالار پروتوتاریخ، تالار دوره کلاسیک، تالار مجسمه ها ازشخصیت های اساطیری، تالار مجسمه های امپراتوری، تالار سارکوفاگی( مقبره هایی از سنگ یا مرمر می باشند که در بالای زمین قرار دارند که معمولا به صورت کتیبه یا تزیین شده می باشند.)، تالار موزاییک، تالار مصنوعات کلیسا، تالار اشیا کوچک، تالار سکه ها، آثار دوره اسلامی و ترکی( نمونه هایی از کاشی های سلجوقی،  عثمانی و فرش های آناتولی)، تالار قوم نگاری و تالار مرتبط با کودکان و اسباب بازی های آنها می شود.

موزه سونا اینان کرک : یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا که در منطقه کالیچی محله بارباروس ، واقع شده است. این موزه به عنوان یکی از منحصر به فردترین موزه های خصوصی ترکیه در دو طبقه قرار دارد که به عنوان موزه قوم نگاری سازماندهی شد.

موزه و خانه آتاتورک : یک موزه ملی در منطقه مرادپاشا در کشور ترکیه قرار دارد که به بازدید مصطفی کمال آتاتورک از این شهر اختصاص دارد. در این موزه می توانید یکی ازبرجسته ترین شخصیت های تاریخ ترکیه( آتاتورک) را بشناسید و از بخش بزرگی ازاسناد و مدارک دوران تاسیس جمهوری ترکیه، اسکناس ها، مهرها و سکه های صدساله دیدن کنید. 

موزه مینی سیتی : مینی سیتی متشکل از باغ‌های زیبا و منظره‌ای است که مدل‌هایی در مقیاس یک چهارم از معروف‌ترین ساختمان‌های تاریخی ترکیه و پدیده‌های زمین‌شناسی مانند پاموکاله و کاپادوکیا را به نمایش می‌گذارد. مینی سیتی در فضایی بزرگ کمی دورتر از پارک ساحلی کنیالتی قرار دارد که می توانید موزه ای با مدل های مینیاتوری دوران باستان به جا مانده از ساختمان های محبوب و مکان های مختلف را در اینجا بیابید. 

موزه زیر آب : یکی از موزه های محبوب در منطقه ماناوگات می باشد که برای افراد علاقه مند به غواصی و شناکردن در زیر آب های شفاف دریای مدیترانه جذابیت دارد. تمامی آثار و جاذبه های گردشگری آنتالیا در این موزه و مجسمه ها در عمق های مختلف 7 تا 12 متری در زیر آب قرار دارند که می توان به محبوب ترین آنها همانند مجسمه های پری دریایی، کاروان شتر و مجسمه های بادیه نشین و مجسمه پوزئیدون اشاره کرد. 

موزه زیست شناسی دریایی : اولین موزه زیست شناسی دریایی ترکیه که تا زندگی حدود 500 گونه از موجودات دریایی را به همراه طراحی فوق العاده و نورپردازی خاص در زیر آب های ترکیه و دریای مدیترانه به ساکنان و گردشگران نشان دهد. 

موزه اسباب بازی : موزه ای واقع در کشور ترکیه که یکی از مکان های محبوب کودکان و بزرگسالان می باشد و مجموعه ای بیش از 10.000 اسباب بازی از سراسر جهان به نمایش گذاشته می شود. کسانی که ابتدا به موزه می آیند با درختان سخنگو مورد استقبال قرار خواهند گرفت. همچنین کودکان در اینجا می توانند بازی های عصر حجر و بازی های کامپیوتری را انجام دهند و از دیدن اسباب بازی های چوبی و گوش دادن به قصه های اسطوره ای مختلف در اتاق مربوطه لذت ببرند. در ضمن کودکان تاریخچه بازی های جهانی را در مناطقی که بازی های دریایی، قطار و فضایی نمایش داده می شود، یاد خواهند گرفت.

مراکز خرید آنتالیا

مرکز خرید اوتلت دیپو : اگر به دنبال خرید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب هستید، اوتلت دیپو یکی از مناسب ترین مراکز خرید و بزرگترین مرکز خرید در کل مدیترانه می باشد. علاوه بر خرید، بازدیدکنندگان می توانند از امکانات تفریحی موجود استفاده کنند که می توان به پیست کارتینگ، سینما و شهر بازی اشاره کرد. همچنین در اینجا می توانید انواع غذاهای اصیل ترکی و فست فودها را بیابید. 

مرکز خرید تراسیتی : این مرکز خرید در یکی از لوکس ترین محله ها به نام Fener  قرار گرفته است. مرکز خریدی برای برندپوش ها می باشد. به غیر از برندهای مطرح جهانی می توانید از برندهای معروف ترکی در این منطقه خرید کنید. در طبقه آخر این مرکز، بهترین برندهای فست فود و رستوران ها وجود دارد. 

مرکز خرید مارک : در مرکز شهر آنتاالیا در محله ای تاریخی واقع شده است که بازدیدکنندگان می توانند از جاذبه های گردشگری آنتالیا مانند مغازه ها و بنادر لذت ببرند. 

مرکز خرید شیمال : یکی از لوکس ترین مراکز خرید واقع در منطقه لار می باشد که می توانید اجناس گران قیمت و خاص را در اینجا بیابید.

مرکز خرید آگورا : این مرکز خرید سرپوشیده بزرگ با خرده فروشی های زنجیره ای محبوب، غذاخوری ها، پاساژها، مناطق بازی کودکان و سینما، بازدیدگنندگان بسیاری را جذب می کند. 

مرکز خرید میگروس : یک فروشگاه زنجیره ای سوئیسی است که در سراسر کشور ترکیه شعبه دارد. ازبرندهای بین المللی تا کالاهای سوپر مارکتی، عطرها، لوازم خانگی و محصولات دیجیتالی را در این مرکز می یابید. می توانید اغلب برندهای محبوب در زمینه لباس های ورزشی مانند آدیداس، نایک و همچنین برند محبوب و آمریکایی آندرآرمور را پیدا کنید. در ضمن می توانید فیلم های سینمایی به روز جهان را در پردیس سینمایی ماکسیمم تماشا کنید. گردشگران می توانند از زمین بازی و شهر بازی اکتورلند به همراه فرزندان دلبندتان دیدن کنند. 

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان: از قدیمی ترین مراکز خرید در این شهر توریستی می باشد. این مرکز خرید بازاری سنتی و سرپوشیده است که به عرضه انواع محصولات و سوغاتی های محلی ترکیه مانند ادویه های محلی، میوه های گرمسیری، پارچه های ابریشمی و صنایع دستی، ظروف نقره و اشیا عتیقه می پردازد. 

مرکز خرید اوزدلیک: یک مرکز خرید نسبتا قدیمی که یکی ازشکیل ترین طراحی های ممکن را در زمینه معماری و طراحی داخلی دارد. قرار داشتن این مرکز خرید به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا در مرکز شهر به همراه امکانات رفاهی بسیار زیادی همانند فودکورت بین المللی و ترکی، پارکینگ با ظرفیت بالا، تنوع اجناس، سالن های بازی کودکان، سینمای 8 بعدی و بولینگ باعث شده تا این مجموعه به یکی از محبوب ترین بازارهای ترکیه تبدیل گردد. 

 

همه چیز درباره میدان ساعت آنتالیا

همه چیز درباره میدان ساعت آنتالیا

ساعت کولسی یا برج ساعت در قلب شهر قرار دارد که یک سازه هشت ضلعی زیبا متعلق به قرن 19می باشد. برج ساعت که دیوارهای باستانی شهر قدیمی را تشکیل می دهد، چهره نمادین آنتالیا است. این آخرین بازمانده از 80 برجی است که زمانی شهر باستانی را احاطه کرده بودند. سازه سنگی در حال افزایش به عنوان یادآور تاریخ غنی آن بر منظره شهری اطراف خودنمایی می کند.

 از ویژگی های جذاب برج می توان به یک پرچم، ساعت و چندین کتیبه باستانی اشاره کرد. این برج، ورودی شهر قدیمی را به عنوان بخشی از دیواری که زمانی از آن محافظت می کرد، نشان می دهد. وقتی به برج ساعت رسیدید، به تضاد چشمگیر بین ساختمان تاریخی و مجموعه هتل ها و رستوران های مدرن توجه کنید. برج ناقوس بر روی دیوار شهر مربعی نسبتاً مستحکم قرار دارد و خود شکل مربعی دارد.

 یک پنجره طاق نوک تیز بزرگ در مرکز بالا وجود دارد و پنجره های کوچکی در کناره ها دیده می شود. ساعت کولسی با سقف دندانی پوشیده شده است که جایگزین گنبد قبلی شده است که هنوز در تصاویر دهه 1940 دیده می شود. ساعت‌های ساعت کولسی اکنون به صورت الکترونیکی کار می‌کنند و زنگ هنوز از ساعت‌های قدیمی باقی مانده است. بر روی آن نقش برجسته های عیسی بر روی صلیب، مریم باکره و نوشته های مقدس یونانی وجود دارد. 

خلاصه مقاله

آنتالیا جغرافیای منحصر به فردی دارد که به دلیل طبیعت دوست داشتنی، کوه های باشکوه و دریای بی نظیرش، گردشگران بسیاری را جذب می کند. یکی از شهرهای توریستی لوکس و جذاب کشور ترکیه است که علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا و موزه های آن می توانید از بقایای مکان های باستان شناسی به جا مانده از دوران یونان و روم دیدن کنید. همچنین سواحل آفتابی و خط ساحلی مدیترانه با وجود هتل های لوکس بر محبوبیت این شهر توریستی افزوده است. در ضمن می توانید از انواع غذاهای دریایی و گوشت های کباب شده خوشمزه در کنار صبحانه سنتی ترکی لذت ببرید.  

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است