×

خودتان را سالم چاپ کنید

یک تغییر بسیار شگفت انگیز اخیرا در تولید ـ تقریبا در تمام انواع محصولات ـ در حال وقوع بوده است. تغییری که وعده می دهد که آینده را تبدیل به محیطی مطابق میل شخصی و قابل انعطاف بکند. در آینده ای که سریع در حال نزدیک شدن است هر چیزی را که ما احتیاج داریم _از کالاهای مورد نیاز گرفته تا غذا و حتی بدن های خودمان _ می توانند خیلی سریع با ضایعات ناچیز بازسازی یا جایگزین شوند. این یک تغییر آهسته در فرآیند تبدیل یک نسل به نسل دیگر آیفون نیست. بلکه یک انقلاب واقعی است، مشابه تغییراتی است که در گذشته جهان را با یک عصر جدید صنعتی رو به رو کرد و بعد از آن روشنایی و الکتریسیته را به خانه های ما و محل کار ما آورد.

این پیشرفت به هیچ وجه بدون زحمت بدست نیامده است، هر تغییر اصولی که همه جنبه های اقتصاد جهانی را در بر می گیرد ذاتا مخرب است. اما روش های نا کارآمد و سنتی تولید در آینده برای تولید مدل های سال بعد جای خود را به فرصت های کاملا تازه خواهند داد که قبل از آن حتی فکرش هم نا ممکن بود. از تکنولوژی پشت این تغییرات با تولید افزودنی ،پرینت سه بعدی یا تولید مستقیم دیجیتالی یاد می شود.

هر اسمی که داشته باشد، در دهه ی پیش رو این تکنولوژی برای تولید هر چیزی از خانه ها گرفته تا موتور های جت، هواپیما ها،غذا و حتی بافت ها و اندام جایگزینی که از سلول های خودمان تشکیل شده اند، استفاده خواهد شد.

هر روزه استفاده های جدیدی از پرینتر سه بعدی کشف می شود و در سرتاسر جهان گسترش پیدا می کند. و حتی در فضا: ناسا دارد طرح هایی را ازمایش می کند که در شتاب ثقل صفر، روی سطح بدون هوای ماه کار کند و حتی کاوش های انسانی را روی سیارات دیگر مانند مریخ حمایت کند
امروزه دانشمندان در حال بدست آوردن نتایج جدیدی در پزشکی احیاگر با استفاده از پلاسمای فیزیکی در هانوفر هستند. سازه های کمکی زیست سازگار که با نام "Scaffold" نیز شناخته می شوند، نفش مهمی  را در پزشکی احیاگر ایفا می کنند. به عنوان مثال آنها به عنوان پایه ای برای تولید بافت های بیولوژیک استفاده میشوند که هدفشان کمک به بهبود زخم و به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت بعد از جراحی است.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است