×

راهنمای سفر به آنتالیا + همه ی دانستنی های مهم در یک سفر عالی به آنتالیا

برای سفر به آنتالیا چه چیزهایی لازم است؟

برای سفر به آنتالیا چه چیزهایی لازم است؟

برای سفر به آنتالیا(شهر تفریحی ترکیه) پاسپورت لازم است. پاسپورت باید حداقل 6 ماه پس از ورود به خاک ترکیه اعتبار داشته باشد و حداقل 2 صفحه خالی کامل در آن موجود باشد. همچنین 2 عدد کپی عکس از صفحات اول و آخر پاسپورت ارائه دهید.                        

به همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و گواهینامه ماشین در صورتی که گواهینامه بین المللی دارند برای مسافران ضروری است. به همراه داشتن مدارک مهم پزشکی و مجوز پزشک برای مصرف داروها ضروری است. مهم است خود مسافر قبل از سفر، ازممنوعیت یا عدم ممنوعیت داروهای مصرفی در شهر مطلع شود.

مسافران هنگام ورود به شهر نیازی به دادن تست کووید ندارند اما ارائه دادن عکس کارتی  که بیانگر ترزیق واکسن می باشد برای مسافران به زبان لاتین لازم است.

در این شهر به همراه داشتن کارت های اعتباری ضروری است. خرید آنتالیا کارت برای گردشگران و مسافران ضروری است. می توانید کرایه اتوبوس ها و ترامواهای عمومی را با این کارت پرداخت کنید. بهترین وسیله حمل و نقل و تردد آسان در این شهر توریستی، اتوبوس ها می باشد. چون رانندگان اتوبوس ها پول نقد دریافت نمی کنند به همراه داشتن آنتالیا کارت لازم است. همچنین می توانید این کارت ها را از دستگاه های خودپرداز، کیوسک های موجود در سطح شهر، فرودگاه بین المللی، برخی سوپر مارکت ها و فروشگاه ها خریداری کنید و به دفعات آن را شارژ کنید. در ضمن استفاده از تاکسی ها بسیار هزینه بر می باشد.

برای سفر به آنتالیا به همراه داشتن پول نقد(لیر ترکیه ، دلار و یورو)لازم است تا بازدیدکنندگان خارجی مجبور به ایستادن در صف های طولانی صرافی ها و هدررفتن وقتشان نباشند. دلموش یکی دیگر ازوسایل نقلیه عمومی مشابه مینی بوس می باشد که مقرون به صرفه است و پرداخت های دلموش به صورت نقدی می باشد. در ضمن با توجه به توریستی بودن این شهر، سرویس های بهداشتی عمومی در مراکز عمومی شهر یافت می شود که در بسیاری از مکان ها برای استفاده، بهتراست پول نقد به همراه داشته باشید.

هنگامی که به عنوان یک بازدیدکننده خارجی با تور آنتالیا سفرمی کنید، می توانید به مدت 120 روز ازطریق رومینگ بین المللی یا با سیم کارت ترکیه بدون نیازبه ثبت نام ازتلفن همراه خود استفاده کنید. بعد از120 روز باید دستگاهتان را ثبت کنید و هزینه ثبت نام را پرداخت کنید درغیراین صورت دستگاهتان از سه شبکه تلفن همراه در ترکیه مسدود می شود.

به دلیل تنوع مراکز تفریحی، بهتر است هم لباس های گرم و هم لباس های خنک به همراه داشته باشید. به همراه داشتن نقشه شهر ضروری است. همچنین برای مسافران به همراه داشتن کارت محل اقامت و شماره تلفن آنجا در صورت گم شدن در شلوغی های شهر ضروری است.

 اطلاعات سفر به آنتالیا

بهترین ماه برای سفر به آنتالیا آوریل تا اواسط ژوئن(بهار) و سپتامبر تا اواسط اکتبر(پاییز) بهترین زمان می باشد که می توانید از زمستان های مرطوب و تابستان های گرم در امان بمانید و میتونید به بهترین منطقه آنتالیا برای سفر برید. همچنین مسافران می توانند ازجنگل نوردی، آف رود، قایق رانی، پیاده روی، رفتینگ در آب های خروشان و کشتی سواری لذت ببرند. شهرت این مکان به دلیل وجود خانه ی معروفی در مسیر لیسیان می باشد که طولانی ترین مسیر پیاده روی ترکیه است که کل خط ساحلی را دربر می گیرد که شامل مکان های باستانی و مکان های تاریخی مربوط به امپراتوری لیکیا است. بخش ساحل غربی، عمومی و رایگان است. اما امکانات رفاهی موجود در آنجا مانند دوش، سرویس بهداشتی، رختکن و همچنین تخت آفتاب و چتر با پرداخت هزینه همراه می باشد.

اکتبر ماه مورد علاقه مسافران برای بازدید ازشهر توریستی می باشد. همچنین در ماه اکتبر شنا کردن در دریا و مناطق اطراف آن لذت بخش است. در این ماه می توانید از انواع ورزش های آبی هم لذت ببرید. این شهر به دلیل اینکه پایتخت گلف ترکیه می باشد و همچنین جشنواره بین المللی اپرا و باله آسپندوس در ماه ژوئن برگزار می گردد، شهرت دارد. می توانید ورزش های مرتبط با ماجراجویی( تجربه سافاری در کوه های توروس و قایقرانی در ریویرای ترکیه) را در این شهر تجربه کنید. در ضمن پایتخت مرکبات ترکیه به دلیل تولید انبوه پرتقال می باشد.

لیست مراکز خرید و بهترین فروشگاه های آنتالیا  

لیست مراکز خرید و بهترین فروشگاه های آنتالیا

مرکز خرید اوتلت دیپو: اگر به دنبال خرید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب در سفر به آنتالیا هستید اوت لت دیپو یکی ازمناسب ترین مراکز خرید و بزرگترین مرکز خرید در کل مدیترانه می باشد. علاوه بر خرید بازدیدکنندگان می توانند از امکانات تفریحی موجود استفاده کنند که می توان به پیست کارتینگ، سینما و شهر بازی اشاره کرد. همچنین در این مرکز خرید می توانید انواع غذاهای اصیل ترکی و فست فودها را بیابید. 

مرکز خرید تراسیتی: این مرکز خرید در یکی از لوکس ترین محله ها به نام Fener قرار گرفته است. مرکز خریدی برای برندپوش ها می باشد. به غیر از برندهای مطرح جهانی می توانید از برندهای معروف ترکی در این منطقه خرید کنید. در ظبقه آخر این مرکز، بهترین برندهای فست فود و رستوران ها وجود دارد.

مرکز خرید مارک: در مرکز شهر در محله ای تاریخی واقع شده است که بازدیدکنندگان می توانند ازجاذبه هایی مانند مغازه ها و بنادر لذت ببرند.

مرکز خرید آگورا: این مرکز خرید سرپوشیده بزرگ با خرده فروشی های زنجیره ای محبوب، غذاخوری ها، پاساژها، مناطق بازی کودکان و سینما، بازدیدکنندگان بسیاری را جذب می کند.

مرکز خرید میگروس: یک فروشگاه زنجیره ای سوئیسی است که در سراسر کشور ترکیه شعبه دارد. ازبرندهای بین المللی تا کالاهای سوپر مارکتی، عطرها، لوازم خانگی و محصولات دیجیتالی را در این مراکز می یابید. می توانید اغلب برندهای محبوب در زمینه لباس های ورزشی مانند آدیداس و نایک و همچنین برند محبوب و آمریکایی آندرآرمور را پیدا کنید. در ضمن می توانید فیلم های سینمایی روز جهان را در پردیس سینمایی ماکسیمم تماشا کنید. می توانید از زمین بازی و شهر بازی اکتورلند به همراه فرزندان دلبندتان دیدن کنید.

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان: از قدیمی ترین مراکز خرید در این شهر توریستی می باشد. این مرکز خرید بازاری سنتی و سرپوشیده است که انواع محصولات و سوغاتی های محلی ترکیه مانند ادویه های محلی، میوه های گرمسیری، پارچه های ابریشمی و صنایع دستی، طروف نقره و اشیاء عتیقه عرضه می گردد.

مرکز خرید اوزدلیک: یکی از مراکز خرید نسبتا قدیمی که یکی ازشکیل ترین طراحی های ممکن را در زمینه معماری و طراحی داخلی دارد. قرار داشتن این مرکز خرید در مرکز شهر به همراه امکانات رفاهی بسیار زیادی همانند فودکورت بین المللی و ترکی، پارکینگ با طرفیت بالا، تنوع اجناس، سالن های بازی کودکان، سینمای 8 بعدی و بولینگ باعث شده تا این مجموعه به یکی از محبوب ترین بازار های ترکیه تبدیل گردد.

مرکز خرید هتل سرزمین افسانه ها: ازمهمترین و بزرگترین مراکز خرید این شهر می باشد که در هتلی به همین نام قرار دارد. این مرکز خرید که به شکل خیابان است، فرصتی برای لذت خرید در فضای باز را به همراه فروشگاه های لوکس با برندهای معروف جهان و رستوران ها در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد. در اینجا محصولات متعددی ازلوازم آرایشی گرفته تا پوشاک، لوازم الکترونیکی و اسباب بازی های متنوع به فروش می رسد.

مرکز خرید شیمال: یکی از لوکس ترین مراکز خرید واقع در منطقه لار می باشد که می توانید اجناس گران قیمت و خاص را در اینجا بیابید.

بازار دوگوگاراژی: این بازار ازجذاب ترین بازارهای سنتی واقع در مرکز شهر  می باشد که می توانید انواع میوه جات، سبزیجات تازه و ادویه های مختص ترکیه را به همراه دصنایع دستی و ظروف سرامیکی دست ساز بیابید.

بازار قدیم: این بازار نسبتا سرپوشیده واقع در مرکز شهر می باشد که از مراکز خرید ارزان در ترکیه محسوب می شود که می توانید سوغاتی، کالاهای چرمی، هدایا، ادویه جات، ترشی جات و پوشاک را در اینجا بیابید.

ملزومات سفر به آنتالیا

مدارک هویتی مانند گذرنامه، پاسپورت، کارت ملی، بیمه نامه و گواهینامه بین المللی

به همراه داشتن پول نقد(دلار و لیر ترکیه)، ارز و کارت های اعتباری

لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی: نخ دندان و مسواک، حوله سبک، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده، عینک طبی، وسایل اصلاح، ناخن گیر و سوهان ناخن، آیینه جیبی، صابون، شامپو، شانه، برس و داروهای شخصی

لوازم الکترونیکی: گوشی هوشمند و شارژآن، پاوربانک، تبلت، هدفون و دوربین عکاسی

لباس مناسب بر اساس هوا، نوع سفرتان، فعالیت ها و تفریحاتی که قرار است انجام دهید را به همراه خود ببرید

به همراه داشتن چند دست لباس زیر و لباس های اضافی خنک و گرم، دمپایی یا صندل راحتی، مایو و لباس شنا

اطلاعات سفر(نقشه شهر، کتاب از جاذبه های شهر)

کوله پشتی و چراغ قوه

خلاصه مقاله

انسان ها از دیرباز برای رهایی از تنهایی، روزمرگی و یکنواختی های حاکم بر زندگی روزانه، تنوع در زندگی و رهایی از دغدغه ها و مشکلات زندگی به سفر می روند. در سفر به آنتالیا می توانید ازیکی از زیباترین شهرهای ترکیه دیدن کنید، هم می توانید ازطبیعت و جاذبه های این شهر توریستی دیدن کنید و هم تعطیلاتی آرامش بخش را در کنار ساحل زیبای این شهر بگذرانید و از امکانات تفریحی رفاهی موجود در آنجا استفاده کنید و همچنین خرید مقرون به صرفه ای را داشته باشید. در سفر به آنتالیا می توانید در سواحل آن ساعاتی را در آفتاب سپری کنید و حمام آفتاب بگیرید. در ضمن به دلیل ساحلی بودن این شهر می توانید انواع محصولات دریایی را علاوه بر غذاهای سنتی و اصیل ترکیه ای به همراه دسرهای خوشمزه تجربه کنید.     

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است