×

ریزاقلام بودجه نمایشگاهی

 فضای غرفه
34 درصد
فضای غرفه
در سال 1988 هزینۀ اجاره فضای غرفه 24 درصد بودجه نماشگاه‌های تجاری را به خود اختصاص داده بود. با این حال، طی یک دهه این رقم با رشدی مداوم به سطح 34 درصد رسید. امروزه هزنیه اجاره غرفه به طور میانگین اندکی بیش از یک سوم کل بودجه نمایشگاه‌های تجاری را شامل می‌شود.
ریزاقلام بودجه نمایشگاهی
چالز پایاس / مترجم: ابوالقاسم علیزاده
در مواجهه با بودجه‌های بدون تغییر نمایشگاه‌های تجاری، لازم است مدیران نمایشگاهی بدانند که پول‌شان دقیقاً در کجا هزینه می‌شود. برای انجام مقایسه بین بودجه نمایشگاهی یک شرکت با میانگین آن در صنعت نمایشگاهی، مجله اگزیبیتور از 400 شرکت نظرسنجی کرده و سهم هر بخش از کل بودجه نمایشگاهی را به دست آورده است. مدیران شرکت‌های نمایشاهی می‌توانند با بررسی آمار ارئه‌شده، دریابند که آیا در بخش‌های مختلف به اندازه کافی هزینه می‌کند یا خیر. همچنین متوجه خواهند شد که آیا بودجه آن‌ها در بخش‌های مختلف کمتر از میانگین صنعت است یا بیشتر از آن.
حمل و نقل
13 درصد
حمل و نقل
در چند سال گذشته، هزینۀ حمل و نقل از بیشترین رقم یعنی 13 درصد در سال 1998 تا کمترین رقم یعنی 9 درصد در سال 2009 در نوسان بوده است. در حال حاضر سهم حمل‌ونقل از کل بودجه نمایشگاهی در سطح 10 درصد تثبیت شده است.
طراحی گرافیک
6 درصد
طراحی گرافیک
در سال 2008 طراحی و تولیدات گرافیک حدود 9 درصد از کل بودجه نمایشگاهی را به خود اختصاص می‌داد؛ امروز این رقم به 6 درصد رسیده اس. این افت نشان می دهد که غرفه‌گذاران و مشارکت کنندگان نمایشگاهی احتمالاً بیش از گذشته به طراحی و گرافیک دیجیتال (که آسان‌تر انجام می‌شود) وابسته شده‌اند.
سف / اسکان
14 درصد
سف / اسکان
از نظر سهم در بودجه نمایشگاهی، در حال حاضر هزینه‌های سفر و اسکان با 14 درصد رتبه دوم را دارد، اما این رقم در سال 1988 تنها 2 درصد بوده است که نشان‌دهنده رشد 7 برابری در کنتر از 3 دهه است. با این حال، با توجه به افت شدید قیمت نفت خام و در نتیجه، کاهش قیمت سوخت ایرلاین‌ها، انتظار می رود در آینده هزینه‌های سفر و اسکان مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها نیز با کاهش روبه‌رو شود.
تبلیغات نمایشگاهی
6 درصد
تبلیغات نمایشگاهی
در حالی که هزینه تبلیغات از کل بودجه بازاریابی نمایشگاهی رقم نسبتاً کوچکی است، اما همین رقم از 2 درصد در سال 1988 به 6 درصد کنونی افزایش یافته است. این افزایش احتمالاً نشان‌دهندۀ رشد فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مشارکت‌کنندگان به امید جذب بازدیدکنندگان بیشتر است.
سایر هزینه‌ها
5 درصد
سایر هزینه‌ها
طی سال‌های گذشته طبقه‌بندی غیر شفاف و بی‌نظم و ترتیب «سایر هزینه‌ها» همچنان کوچک‌ترین بخش بودجه نمایشگاهی بوده است. البته این رقم در سال 1993 به 6 درصد افزایش یافته بود. همچنین این رقم قبل از آن‌که در سطح 5 درصد تثبیت تشود، در سال 2008 به یک درصد سقوط کرد که احتمالاً تحت تأثیر رکود اقتصادی اخیر و تأثیر منفلی آن بر بودجه صنعت جهانی نمایشگاه بوده است.
طراحی و ساخت غرفه
8 درصد
طراحی و ساخت غرفه
سهم طراحی غرفه از کل بوجه نمایشگاه‌های تجاری از سال 1998 تا کنون به شدت کاهش یافته است. در آن سال این رقم 23 درصد بود. این افت (دست کم تا حدی) نشان‌دهنده افزایش استفاه از غرفه‌‌های آماده و غرفه‌های قابل حمل و استقبال مشارکت‌کنندگان از آن‌هاست.
سایر هزینه‌ها
5 درصد
سایر هزینه‌ها
طی سال‌های گذشته طبقه‌بندی غیرشفاف و بی‌نظم و ترتیب «سایر هزینه‌ها» همچنان کوچک‌ترین بخش بودجه نمایشتگاهی بوده است. البته این رقم در سال 1993 به 6 درصد افزایش یافته بود. همچنین این رقم قبل از آن‌که در سطح 5 درصد تثبیت شود، در سال 2008 به یک درصد سقوط کرد که احتمالاً تحت تأثیر رکود اقتصادی اخیر و تأثیر منفی آن بر بودجه صنعت جهانی نمایشگاه بوده است.
خدمات نمایشگاهی
14 درصد
خدمات نمایشگاهی
در سال 1988، خدمات نمایشگاهی (سبد هزینه‌ای، از دسترسی به اینترنت گرفته تا نظافت غرفه) 22 درصد از کل بودجه نمایشگاهی را به خود اختصاص داده بود. اما در نتیجه گرایش شرکت‌ها به کاهش هزینه‌ها و در پیش‌گرفتن انضباط مالی (مثلا خرید و استفاده از جاروبرقی) از سال 1998 به بعد این رقم هیچگاه از 14 درصد بیشتر نشده است. 

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است