×

شرایط اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن از جمله مهمترین ویزاها به شمار می آید که متقاضیان برای دریافت این نوع ویزا بایستی شرایط خاصی را دارا باشند. این ویزا در انواع مختلفی صادر می گردد که هر یک از متقاضیان با هدف سفر خود به کشورهای محدوده شینگن می توانند ویزای مربوطه خود را دریافت کنند. از انواع مختلف این ویزا می توان به ویزای ملی شینگن اشاره کرد که اغلب برای دانشجویان صادر می شود.

ویزای شینگن

بی شک تا به امروز ویزای شینگن به گوشتان خورده است. این نوع ویزا از مهمترین و معروف ترین ویزاهای قاره اروپا می باشد که گردشگران و مسافران هنگام سفر به اروپا نیاز به دریافت و اخذ ویزای شینگن دارند. شینگن مجموعه از کشورهای اروپایی می باشد که در راستای قوانین یکپارچه، مقررات خود را وضع کرده اند و به سبب تحت این پیمان شهروندان اروپایی می توانند بدون نیاز به اخذ ویزای کشورهای همسایه و تنها با داشتن پاسپورت به سفر بپردازند؛ اما این امر برای مسافران خارجی صدق نمی کنند و مستلزم دریافت ویزای شینگن می باشند که با دریافت این نوع ویزا مسافران خارجی می توانند پس از سفر به مقصد خود به کشورهای تحت عضو اتحادیه اروپا نیز سفر کنند. این ویزا تحت شرایط خاصی صدور و اخذ می گردد که متقاضیان دریافت این ویزا بایستی تمامی شرایط لازم را مهیا کنند. این ایده به دوران پس از جنگ جهانی دوم برمی گردد که برای اولین بار در دهه 60 میلادی کشورهای سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک پیمان یکپارچگی را امضا و مجوز واحدی برای رفت و آمد در یکدیگر را صادر کردند. 27 سال پس از ان کشورهای آلمان و فرانسه نیز به این پیمان پیوستند و در نهایت در سال 1985 میلادی در منطقه ای به اسم شینگن پنج کشور هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان غربی و فرانسه پیمان شینگن را امضا کردند و در سال های اخیر کشورهای اروپایی دیگری نیز عضو اتحادیه اروپا شده و به این پیمان یکپارچگی پیوستند. برای اخذ ویزای شینگن میتوانید با کارشناسان گیلوا گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم ویزای شینگن در انواع مختلف صادر می شود که در حالت کلی دارای سه نوع است و هر یک به مجموعه هایی تقسیم بندی می شود:

ویزای اتحادیه شینگن: ویزای اتحادیه شینگن یکی از پردرخواست ترین نوع ویزای شینگن است و در اصل همان ویزای توریستی محسوب می شود که اعتبار آن حداکثر 90 روز در بازه زمانی 180 روز می باشد. در چند نوع ارائه می گردد.

ویزای نوع A: این ویزا به ویزای ترانزیت فرودگاهی معروف می باشد که فرد با داشتن این نوع ویزا حق خروج از فرودگاه را تا پرواز بعدی نخواهد داشت.

ویزای نوع B: این ویزا نیز به ویزای عبور معروف است که فرد می تواند فرودگاه را به قصد خارج شدن از شهر و کشور به مدت حداکثر 5 روز ترک کرده باشد.

ویزای نوع C: این نوع ویزا نیز از پردرخواست ترین ویزاهای شهروندان ایرانی می باشد که به قصد تفریح و گردش اخذ می گردد و کوتاه مدت می باشد.

ویزای ملی: ویزای ملی برای افرادی که با هدف مشخصی در مدت زمان معین، قصد اقامت در کشور عضو اتحادیه اروپا را دارد، صادر می گردد که اغلب متقاضیان این ویزا دانشجویان می باشند. با اخذ این ویزا فرد می تواند حق ورود چند بار به کشور مربوطه را داشته باشد و با در دست داشتن این نوع ویزا حق سفر به کشورهای ناحیه شینگن را خواهند داشت.

ویزای اعتباری منطقه محدوده: فرد با دریافت این نوع ویزا فقط حق تردد در محدوده مشخصی در مدت زمان معین خواهد داشت. توجه داشته باشید که این ویزا اعتباری در خارج از آن منطقه مشخص شده نخواهد داشت. این ویزا اغلب برای پناهندگان محدوده شینگن صادر می گردد.

شرایط اخذ ویزای شینگن

همانطور که می دانید ویزای شینگن یکی از مهمترین ویزاها است و برای دریافت آن شرایط خاصی را باید داشته باشید که از جمله این شرایط می توان به مدارک شما اشاره کرد که در میان مدارک سندی نشان دهنده برگشت شما به کشور وجود داشته باشد چرا که در صورت نبود این مدرک به احتمال بسیار صدور ویزای شما کنسل و رد خواهد شد؛ که این امر نشان دهنده سخت گیری کشورهای تحت عضو این پیمان می باشد. متقاضیان می توانند برای راحتی مراحل دریافت این ویزا با مشاوران مربوطه در این زمینه مشورت های دریافت کنند.

اخذ ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن بایستی مدارک لام را مهیا و به سفارتخانه مربوطه در کشور خود تحویل دهید اغلب مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شبیه یکدیگر بوده و تنها در مواردی جزئی متفاوت می باشند. از جمله این مدارک الزامی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرم تکمیل درخواست

  • اصل گذرنامه و گذرنامه های قبلی

  • بلیط پرواز رفت و برگشت

  • بیمه مسافرتی

  • واچر هتل

  • عکس پرسنلی

  • مدارک شغلی رسمی

توجه داشته باشید برای دریافت ویزای خود در زمان مناسب و قبل از سفر بهتر است حدود چند ماه قبل تقاضای خود را ثبت نمایید و هزینه هایی که برای صدور این ویزا پرداخت می شود در صورت رد شدن تقاضای فرد به هیچ وجه قابل برگشت نخواهد بود؛ و تمامی مدارکی که به سفارتخانه تحویل داده خواهد شد بایستی مهر دادگستری داشته باشند.

ویزای شینگن چیست

نظرات کاربران

ارسال نظر

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است