×

شهر مسکو

مسکو پایتخت و پرجمعیت ترین شهر روسیه است که جمعیتی بالغ بر 13.2 میلیون نفر در نواحی داخل شهری و 17.8 میلیون نفر در مناطق خارج شهری دارد. مسکو یکی از مراکز اصلی علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در روسیه و اروپای شرقی است وهمچنین بزرگترین شهر قاره اروپاست. مسکو جز بزرگترین شهرهای جهان است و نهمین شهر گران جهان رتبه بندی شده است. این شهر از لحاظ توریستی، رشد قابل توجهی دارد و به سرعت رو به جلو پیش می رود.مسکو کلان شهر روی زمین است. برج فدریشن که بزرگترین آسمان خراش در اروپااست در این شهر واقع شده است.
روسیه زمستان های طولانی و سرد ( از اواسط نوامبر تا اواخر مارس ) و تابستان های گرم دارد. درجه هوا در داخل شهر به 25- درجه و در حومه شهر به 30- درجه می رسد.
معماری مسکو شهرت جهانی دارد. در این شهر کلیسای زیبای سنت باسیل که گنبدهای پیازی شکل دارد را می توان دید. طراحی قرون وسطی در مسکو به شکل دیوارهای متحدالمرکز ومعابر متقاطع شعاعی بود. این ساختار و همینطور رودخانه های مسکو به طراحی قرون بعدی کمک کردند. چهره شهر در اوایل قرن هجدهم تغییر جندانی نکرد. از میانه قرن هجدهم نه تنها به دلیل آتش سوزی های مداوم بلکه به دلیل نیاز اشراف، چهره شهر شروع به تغییر کرد و ساختمان هایی با استایل کلاسیک جایگزین ساختمان های چوبی شهر شدند.
در شهر مسکو 96 پارک و 18 باغ وجود دارند که در میان آنها 4 باغ گیاه شناسی وجود دارد. در کنار 100 کیلومتر مربع ، جنگلی که در مسکو وجود دارد، 450 کیلومتر مربع هم نواحی سبز وجود دارد که این شهر را به یکی از سبزترین شهرها در مقایسه با اروپای شرقی و آمریکای شمالی تبدیل کرده است.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است