×

کشور بلژیک

بلژیک کشوری با 30500 کیلومتر مربع در مرز فرهنگی اروپای لاتین و اروپای ژرمنی واقع شده است. در واقع کشوری است که به علت قرار داشتن در مجاورت دو فرهنگ متفاوت، روزهای گوناگونی را سپری کرده است. ویژگی های منحصربفرد بلژیک از جمله وجود دو حال و هوای متفاوت است: از طرفی بعد روستایی آن که روستاییان تلاش می کنند سنت های باستانی خود  را با برگزاری جشن های گوناگون و بجای آوردن رسومات متعدد، حفظ کنند و از سوی دیگر جنبه لوکس، مدرن و مجلل این کشور است.
از 100 درصد جمعیت این کشور،حدودا 60 درصد مردم در ناحیه فلاندر که زبان آنها هلندی است، زندگی می کنند، حدودا 30 درصد در منطقه والونیا و 10 درصد آنها در بروکسل و شهرهای حومه مستقر هستند. بلژیک ملیت های گوناگونی ازجمله ایتالیایی، هلندی و اسپانیایی را در خود دارد. زبان های رایج در این کشور، هلندی، فرانسه و آلمانی است.این کشور از جمله جاهایی است که فستیوال ها و جشن های متفاوتی در آن برگزار می گردد همچنین سرزمین سبک های مختلف نقاشی مانند رنسانسی فلمینگی، هلندی و باروک است که نقاشان بنامی را در خود پرورانده است.
بلژیک بعلت موقعیت جغرافیایی که در قاره اروپا دارد، یکی ازقدرت های اقتصادی اروپا محسوب می شود و سیستم حمل و نقل سریع و موثر آن، این کشور را به شاهراهی در اروپا مبدل کرده است و از لحاظ تولید ناخالص ملی در میان 20 کشور اول جهان است. از سوی دیگر، نمایشگاه های مهم و معتبری بصورت سالانه در این کشور برگزار می گردد که از میان آنها میتوان به نمایشگاه غذاهای دریایی، نمایشگاه کشاورزی و نمایشگاه اتومبیل بنلوکس اشاره کرد.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است