×

بزرگترین نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب آلمان یکی از بزرگترین و در عین حال مجهزترین، نمایشگاه ها در زمینه ی کتاب و رسانه در جهان می باشد که همه ساله در مهر ماه برگزار می گردد. در این نمایشگاه اکثر کشورها حضور به عمل می آورند و پذیرای خیل عظیمی از بازدیدکنندگان در سر تا سر دنیا می باشد. علاوه بر این در این نمایشگاه، بسیاری از فیلمنامه نویسان و ناشران با فرهیختگان سینمایی به گفتگو و مناظره می نشینند که این امر گاهی منجر به همکاری های سینمایی بین آن ها خواهد شد. در این مقاله سعی شده تا شما را با این نمایشگاه آشنا نموده و به معرفی بخش ها و نکات مرتبط به این نمایشگاه کتاب بپردازیم. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله جواب بسیاری از سوالات خود را در مورد نحوه ی اجرای این نمایشگاه در آلمان بگیرید.

نمایشگاه کتاب آلمان

معرفی نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب آلمان جزئی از بهترین دستاوردها در دنیای نشر کتب می باشد که با جدیدترین های نشر در دنیا آشنا خواهید شد. در واقع امر چیزی در حدود 9000 خبرنگار و روزنامه نگار هر ساله به آنجا رفته تا بتوانند به پوشش خبری این مکان فرهنگی بپردازند و بتوانند اطلاعات لازم را به صورتی دقیق و کامل در اختیار همگان قرار دهند. تایم کاری این نمایشگاه 5 روزه می باشد و از هفت اکتبر شروع شده و تا 12 اکتبر ادامه پیدا می کند. می توان از نمایشگاه کتاب به عنوان یک وسیله برای رونق گرفتن بازار خرید و فروش کتاب ها نام برد. فروش های بین المللی از طریق این نمایشگاه به صورت بسیار ساده و راحتی صورت می پذیرد و یک مکان عالی برای تجارت ها و معاملات نشریات بین المللی محسوب می گردد. در این نمایشگاه طی پنج روز تمامی نمایندگان از کشورهای مختلف دنیا گرد هم آمده و به مذاکره و بحث و گفتگو در زمینه ی صدور مجوز و سایر مسائل می پردازند. همچنین نمایندگان کشورهای مختلف با حضور در این نمایشگاه می توانند فرصت کاری بیشتری را برای خود کسب کرده و حقوق خود را در یکی از بزرگترین کانون های دنیا به فروش برسانند. آنچه در این نمایشگاه مشاهده می نمایید پیشرفت و ترقی می باشد و کتاب فروشان و غرفه داران در این نمایشگاه آن را به عینه در معرض دید عموم قرار می دهند. این نمایشگاه همانند کلاس درسی برای بازدیدکنندگان می ماند که آن ها را با جدیدترین فناوری های روز دنیا آشنا می سازد. کشور ایران نیز از این قافله عقب نمانده و هر سال در نمایشگاه کتاب فراکفورت شرکت می نماید. از جمله برنامه های جنبی که ایران در نمایشگاه کتاب  دارد شامل؛ اجرای تئاتر، موسیقی ایرانی، ارائه فعالیت های هنری، بررسی و بحث در مورد استعدادهای بالقوه ادبیات فارسی در رابطه با به روز بودن و آپدیت بودن، کتاب آرایی، عکاسی ایرانی، نشر و رسانه و غیره می باشد.

موضوعات اصلی و مهمی که در این نمایشگاه به آن پرداخته می شود شامل؛ کودکان، علم، آموزش، مجوزها و حقوق ها، خود ناشری و غیره می باشد که هر کدام از این ها در موضع خود مهم و اساسی می باشند. با مراجعه به سایت های معتبر می توانید وب سایت رسمی نمایشگاه را مشاهده و از آن بازدید نمایید. جهت حضور در نمایشگاه احتیاج به ارائه ی گذرنامه ای دارای اعتبار 7 ماه، مدارک مالی و ملکی معتبر، شناسنامه خود متقاضی به همراه شناسنامه ی همسر و مدارک شغلی مرتبط می باشد. برای دانستن کتاب و نمایشگاه های آن به این مقاله مراجعه کنید.

سخنرانان این نمایشگاه کتاب آلمان چه افرادی هستند؟

معمولاً در این نمایشگاه، سرشناسان برای مدتی به سخنرانی می پردازند که از جمله ی آن ها شامل:

  • رئیس اتحادیه ناشران کشور آلمان

  • رئیس و سرپرست نمایشگاه کتاب 

  • شهردار آلمان

  • نخست وزیر آلمان

  • نویسنده و کارشناس آموزشی مربوطه

  • رئیس امور خارجه ی آلمان

  • و بسیاری دیگر از افراد مهم حاضر در این نمایشگاه بزرگ و معتبر.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مزایای بازدید از نمایشگاه کتاب 

  • آشنایی با نشریات جدید و به روز و همچنین جدیدترین های نشر و کتاب

  • بدست آوردن تجربه و کسب مهارت

  • اطلاع یافتن از جدیدترین و به روزترین خبرهای دنیا

  • کسب ایده های خلاق و هوشمندانه

  • کسب اطلاعات راجع به جدیدترین فناوری های جهان

  • کسب اطلاعات کاربردی در مورد جدیدترین شیوه های کاری مرتبط با رسانه ها و نشریات و انواع کتب

  • آشنایی با مشتریان خاص و ثابت نمایشگاه

  • کسب مهارت های لازم در کنار یافتن الگوی مناسب

چرا باید در نمایشگاه کتاب شرکت نماییم؟

از جمله دلایلی که باعث می شود ما را به دیدن از این نمایشگاه ترغیب نماید عواملی همچون، شرکت کردن در جلسات آموزشی حرفه ای و آماتور، افزایش رشد روز افزون در ارتباطات مربوط به کاری، آشنا شدن با امکانات مربوط به نشر، افزایش آگاهی در زمینه ی نشر و رسانه ، آشنایی با اکثر روش های جدید و نو در زمینه ی نشر و غیره می باشد. نمایشگاه کتاب با عظمت جهانی در این مقاله موجود است.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه چه کسانی می باشند؟

نمایشگاه کتاب را 4 دسته از شرکت کنندگان تشکیل می دهند که شامل:

  • بازدید کنندگانی همچون؛ نویسندگان، عکاسان و فیلمبرداران، افراد فعال در زمینه ی فعالیت های فرهنگی و اقتصادی نشر، مترجمان خبره و غیره که تعداد آن ها به چیزی حدود 300 هزار نفر و یا بیشتر می باشد.

  • روزنامه نگاران و خبرنگاران؛ که بیش از 12 هزار نفر از شرکت کنندگان این نمایشگاه را شامل می شوند و همه ساله برای پوشش خبری به این مکان می آیند. اکثر این خبرنگاران از 100 کشور جهان راهی نمایشگاه کتاب در آلمان می شوند.

  • غرفه داران؛ که جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر را شامل می شوند.

  • آژانس های ادبی و فرهنگی؛ که این ها برای تبادل در زمینه حق نشر کتب، عکس، فیلمنامه و غیره در نمایشگاه کتاب در آلمان حضور به عمل می رسانند.

نمایشگاه کتاب

مراکز فعال در نمایشگاه کتاب 

در نمایشگاه کتاب در آلمان مراکز زیادی فعالیت می کنند که شامل؛

  • مرکز کتابفروشان؛ این مکان جزء اصلی قسمت هایی است که می توانید با فروشندگان کتاب ها ارتباط برقرار نمایید. کتاب فروشان در رده ی دوم جایگاه پر بازدید، نمایشگاه کتاب قرار دارند.

  • مراکز ویژه مربوط به آژانس های ادبی؛ محلی است که در آن ناشران در آن به گفتگو و مذاکره پرداخته و به نوعی به مبادله و خرید و فروش نشر آثار ادبی و علمی می پردازند.

  • مراکز مخصوص ادبیات و ترجمه؛ مکانی است جهت حضور ناشران و مترجمان با یکدیگر.

  • مرکز های مختص به عکاسی و تصویر گرفتن؛ محل انجام مذاکرات توسط عکاسان و نویسندگان مطرح

  • مراکز مربوط به کتاب های بین المللی؛ مکانی است مخصوص ارائه خدمات مربوط به کتابداری و همچنین حضور کتابداران

  • مراکز ویژه ی رسانه و تجارت؛ مربوط به نشریات الکترونیکی می باشد.

  • سالن های تفریحی و سرگرمی؛ مربوط به ارائه و معرفی کتب مربوط به دکوراسیون، آثار تفریحی، و بسیاری دیگر از کتاب ها که بیشتر جنبه ی سرگرمی و تفریحی دارند.

  • سالن های آشپزی و غذاخوری؛ در این بخش کتاب های مربوط به آشپزی و نوشیدنی ارائه می شوند.

  • مراکز مخصوص به گفتگو و بحث؛ که شامل تالارهای کتب داستانی، تالار آموزشی، تالار کتاب های صوتی، تالار گفتگو، تالار کودکان و غیره می باشد.

مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب 

نمایشگاه کتاب آلمان در سال 1976 میلادی، رسماً کار خود را آغاز نمود و همه ساله در ماه اکتبر اقدام به برگزاری می نماید. یکی از ویژگی های این نمایشگاه و حرکت جالبی که دارد این است که هر سال یک کشور را به عنوان مهمان افتخاری این نمایشگاه معرفی می نماید. علاوه بر این در یک کار جالب و منحصر به فرد، شروع به معرفی فرهنگ، ادبیات و بازار کتاب کشور مهمان می نماید که در نوع خود عالی می باشد. نماینده ی کشور معرفی شده از این فرصت استفاده کرده و به معرفی پیشرفت های صنعت نشر، کتاب و سایر موارد می پردازد. علاوه بر کتب و نشریات به صورت ویژه ای به فرهنگ و آداب و رسوم کشور خود پرداخته و بازدیدکنندگان با تمامی این موارد به خوبی آشنا می شوند. بسیاری از سایت های مختلف اقدام به نمایش نقشه ی این نمایشگاه به طور کامل و با ذکر جزئیات می نمایند که می توانید به مشاهده ی آن بپردازید. کشور ایران نیز همه ساله در نمایشگاه کتاب شرکت کرده و تازه های نشر و کتب و رسانه ای خود را در معرض دید می گذارند و غرفه هایی را برای خود تهیه می کنند.

نظرات کاربران

ارسال نظر

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است