×

نمایشگاه زیتون ترکیه، آینه تمام نمای این صنعت

نمایشگاه زیتون ترکیه یا الیو تک ( oliv tech )، نمایشگاهی است که محصولاتی همچون زیتون، روغن زیتون، نهال زیتون، دانه زیتون، کود های مناسب، بطری ها و بسته بندی های نوین روز دنیا و همچنین تکنولوژی های روز دنیا در این حوزه در آن ارائه شده و به علاقه مندان عرضه می شود. در این گزارش به بررسی تفصیلی صنعت زیتون، شرایط شهر ازمیر ترکیه، سرمایه گذاری در صنعت زیتون و شرکت در نمایشگاه زیتون ترکیه می پردازیم.

صنعت زیتون را بهتر بشناسیم

زیتون، یک میوه بهشتی و منبع بسیاری از فواید برای بدن انسان است. خود میوه زیتون، روغن زیتون و حتی برگ درخت زیتون دارای کاربرد های خوراکی و صنعتی هستند. این میوه برای کمک به عملکرد قلب و کنترل فشار خون کاربرد دارد. سرانه مصرف زیتون در جهان 500 تا 1000 کیلوگرم است حال آن که عدد سرانه مصرف زیتون در ایران بسیار پایین تر است. صنعت زیتون که متشکل است از کاشت، داشت، برداشت، عمل آوری، روغن گیری، بسته بندی، صادرات و واردات و همچنین پخش زیتون و دیگر نهاده های آن، صنعتی فوق العاده سودآور خصوصاً برای کشور های حوزه دریای مدیترانه مانند لبنان، ایتالیا، اسپانیا، سوریه و ... است. متاسفانه در ایران به دلیل عدم به روز رسانی تکنولوژی های کاربردی در این صنعت و همچنین صادرات بی رویه این محصول، صنعت زیتون به اوج لازم نرسیده است. این صنعت، خصوصاً در ایران، امکان سرمایه گذاری و حرکت به سمت پیشرفت و توسعه را دارد. نمایشگاه زیتون ازمیر می تواند وسیله ای برای ترسیم نقشه راه مسیر پیشرفت ما باشد.

نمایشگاه زیتون ترکیه

شهر ازمیر ترکیه، زیبا و جذاب

شهر ازمیر ترکیه، پس از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ این کشور است. ازمیر به سبب قرارگیری در موقعیت بندری، دارای پتانسیل بالای تجاری، صنعتی، گردشگری و بندری است. در این شهر ساحلی دریای اژه، سالانه نمایشگاه ها و کنگره های علمی گوناگونی مانند نمایشگاه اولیتک ازمیر برگزار می شوند. سواحل زیبا و ماسه ای دریای اژه، شهر تاریخی« افس » که یکی از بزرگترین و زیباترین شهر های باستانی است و دیگر بناها و جاذبه های تاریخی، چشمه های آب های معدنی و...، شهر ازمیر را به کی از مقاصد جذاب گردشگری کشور ترکیه تبدیل کرده است. از لیست بلند بالای نقاط دیدنی شهر ازمیر می توان به میدان ساعت ازمیر که در قلب شهر و منطقه کوناک واقع شده، قلعه کادیفه کاله که به جای مانده از قرن چهارم قبل از میلاد و تمدن آمازون ها است و با 186 متر ارتفاع از جذاب ترین بناهای کشور ترکیه است و آرامگاه پارسی که شباهت زیادی به آرامگاه کوروش دارد و احتمالا مربوط به یکی از شاهزادگان هخامنشی است، اشاره کرد. موقعیت بین المللی نمایشگا زیتون ترکیه بسیار زیاد میباشد.

نمایشگاه زیتون ترکیه 2019

نمایشگاه زیتون ازمیر، به عنوان اولین و تنها نمایشگاه زیتون ترکیه، در فضایی بزرگ و نوین در مجتمع نمایشگاهی فاریز میر ( fuar izmir ) شهر ازمیر میزبان تعداد قابل توجهی از تولید کنندگان داخلی و خارجی خواهد ­بود. این نمایشگاه در سال 2019 برای نهمین بار از ششم تا نهم ماه مارس در بزرگترین، جدیدترین، و مدرنترین مرکز نمایشگاهی کشور ترکیه برگزار خواهد شد. به دلیل تولید حجم قابل توجهی از زیتون ترکیه در اطراف و سواحل دریای اژه، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع زیادی از این منطقه در نمایشگاه زیتون ازمیر شرکت می کنند و در کنار دیگر فعالان ترکیه ای و خارجی به معرفی محصولات و دست آورد های خود می پردازند. در سال های گذشته بازدید کننده هایی از بیش از 30 کشور دنیا مانند ایران، ایتالیا، ،آلمان، چین، اوکراین و... از این نمایشگاه دیدن کردند. تکنولوژی های نوینی همچون دستگاه های جداکننده روغن زیتون، دستگاه های نوین بسته بندی زیتون و... در نمایشگاه زیتون ازمیر به چشم می خورد. اطلاعات کامل نمایشگاه زیتون ازمیر ترکیه در این مقاله گفته شده است.

در دوره های گذشته این نمایشگاه ( سال های 2018 و 2017 ) که با موفقیت و عملکرد مثبت برگزار شدند، بیش از 11.000 بازدید کننده و 300 غرفه فعال حضور داشتند. در این نمایشگاه، علاوه بر محصولات وابسته به زیتون، محصولات لبنی نیز به نمایش گذاشته می شوند. مسئولان برگزاری این نمایشگاه زیتون خود را برای میزبانی از 20.000 بازدیدکننده و پانصد غرفه فعال عرضه محصولات مختلف آماده می کنند.

نمایشگاه زیتون ازمیر

فرصت های سرمایه گذاری نمایشگاه زیتون ترکیه

اگر فعال در صنعت زیتون هستید یا علاقمند به فعالیت و شروع کسب و کار خود در این صنعت هستید، نمایشگاه زیتون ترکیه، در شهر ازمیر و سواحل دریای اژه می تواند دریچه ورود شما به دنیای زیتون باشد. هر ساله تعداد زیادی از فعالین این صنعت از کشورهای بزرگ فعال در این زمینه در این نمایشگاه شرکت می کنند. در این نمایشگاه، شما می توانید شرکای تجاری جدیدی را ملاقات کنید و یا محصول زیتون تولید کنندگان پیشتاز جهانی را خریده و یا محصولات خود را به بازار جهانی عرضه نمایید. آشنایی با تکنولوژی های روز این صنعت و آشنایی با محصولات جدید تولید شده در این صنعت مانند لبنیات تولیدی با پایه زیتون و یا نوشیدنی های تولیدی از زیتون خالی از لطف نیست. مخصوصا برای تجار، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع ایرانی که به نظر می‌ رسد با سطح اول جهانی در زمینه این صنعت فاصله دارند. بسیاری از فعالین از کشورهایی همچون سوریه، ایتالیا، فرانسه و صنعتگران کشور ترکیه، این فرصت را برای شرکت در این فستیوال غنیمت می شمرند.

حضور در نمایشگاه زیتون ترکیه

حتما با مطالعه مطالب گفته شده به سفر به شهر ازمیر ترکیه و شرکت در این نمایشگاه جذاب به عنوان یکی از 20.000 بازدید کننده پیش بینی شده مشتاق شده اید. هر ساله تورهای تفریحی و تخصصی متعددی از ایران برای شرکت در این نمایشگاه تشکیل می شود؛ لازم است که شما با توجه به خدمات ارائه شده توسط تورها و شرکت های مختلف، بهترین آنها را انتخاب کنید. تعداد گردشگران ایرانی که به کشور ترکیه سفر می کنند بسیار زیاد است؛ نمایشگاه زیتون ترکیه بهترین فرصت است که علاوه بر تفریحات متداولی که گردشگران ایرانی به آن می پردازند، از یک نمایشگاه تخصصی حرفه ای نیز بهره مند شوید.   

نمایشگاه اولیتک

نظرات کاربران

ارسال نظر

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است